Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Kenmerk via mouse over kunnen hangen aan declaratie

door Raymond_de_Rozario
Status: Nieuw

Goedemorgen,

 

Tijdens een onderzoek wat ik heb gehouden is het volgende naar voren gekomen:

 

Wanneer medewerkers meerdere declaraties indienen die allemaal van hetzelfde type zijn, hebben niet een duidelijk overzicht welke declaratie welke is. Er kunnen bijvoorbeeld 5 declaratie studiekosten zijn. Nu moet de declaratie worden geopend en bijvoorbeeld naar de bijlagen gekeken o.i.d. om welke declaratie het gaat. De wens is om een kenmerk te kunnen toevoegen, zodat via een mouse over een pop-up verschijnt met daarin een korte tekst. Vergelijk het een beetje met de "tool tips" die je hebt binnen Power BI.

 

 

5 Opmerkingen
Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

of in de mouse-over de tekst tonen die in de toelichting van de declaratie staat geschreven?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Marcel Bouman Dat is ook een goede optie. Als het voor medewerkers maar duidelijk is om welke declaratie het gaat.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Ik zie de mouseover niet helemaal voor mij, zeker in de context van het vastleggen van die waarde. Als je dit doelt op Excel declaraties ("platte" declaraties worden heel mooi ondersteund vanuit de nieuwe functionaliteit/app), dan kan je hiervoor het resumé veld gebruiken?

 

Daarnaast wil ik je vragen waarom dit relevant is voor de medewerkers. In een happy flow ziet de medewerker zijn declaratie nog terug op de salarisstrook en is het daarmee af. Mocht hij retour zijn gestuurd dan heeft de medewerker hem weer in zijn inbox en ziet hij alles wat er ingevuld is, dus ook de (verplichte?) toelichting.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Christiaan Sluis ,

 

Ik heb van een aantal medewerkers door gekregen dat ze het handig vonden om naar "gedaan" in selfservice te gaan en dan met de muiscursor boven een mutatie te kunnen zweven en op zoek te gaan naar een specifieke mutatie die men dan heeft getagd. Nu moet je mij even helpen, want ik weet niet wat jij bedoelt met een happy flow. 

 

Wij hebben nog geen mutaties ingericht volgens de nieuwe wijze. Het is pas sinds kort mogelijk meerdere bijlages toe te voegen, en daarmee nu pas voor ons interessant om dieper naar te kijken.

 

 

door Christiaan Sluis

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Met happy flow bedoel ik dat alles goed gaat: Medewerker dient de declaratie in, wordt gegekeurd en wordt uitbetaald met de volgende salarisbetaling.

 

Voor de meeste medewerkers is daarmee de kous af en is er geen interesse meer in de declaratie.

Wil de medewerker dan toch inzien wat hij al heeft ingediend omdat hij 5 declaraties wilde doen en er maar 4 heeft ingediend, dan kan hij de mutatie openklikken om de inhoud te zien. Afhankelijk van inrichting zie je het dan meteen of in de PDF als bijlage wat je in Excel had gevuld. Eventueel kan je een stapje verder gaan en de relevante data ook in de resumé toevoegen zodat dit zichtbaar is in de lijst in plaats van de mutatie open te klikken.