Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Meer duidelijkheid van controles bij formulieren en in het menu zelf (SLSR-I-122)

door Former Member
Status: Afgewezen

Als ik controles heb toegevoegd aan een formulier, zie ik alleen de naam van de controle. Ik zou ook graag zien, wat deze controle doet. Voorkeur heeft om het meteen te zien als ik vanuit het formulier een controle open, maar ik vind het ook prima om erop te klikken en dan de inhoud van de controle zelf te kunnen zien.

Nu moet ik de naam van de controle iedere keer opschrijven/onthouden en dan weer uit het menu, naar beheer, en dan naar controles. Dit is erg omslachtig.

Alternatief of daarbovenop zou ik het fijn vinden als ik bij een controle in de controlelijst zou kunnen zien, op welk formulier dat deze wordt toegepast. Zo is in 1 opslag duidelijk of er ongebruikte controles bij zijn en om welke controle het gaat als ik erop zoek. Ik zou dan zoeken op formulier.

5 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Dat is de reden waarom ik niet met controles werk. Ik maak m.b.v. javascripts controles in het formulier zelf. Even puzzelen soms, maar beheerstechnisch is het een stuk vriendelijker.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Doe ik ook al zo veel mogelijk, maar soms lukt dit niet..

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

GA Bussink,

is een controle niet de enige mogelijkheid om foutieve invoer te voorkomen? Met javascript kun je m.i. niets afdwingen. Je kunt wel popups genereren, maar die zijn weer niet dwingend.

Ik werk vaak met een combinatie. Complexe vergelijking of invulling op een formulier analyseren met javascript, één output, 'Goed' of 'Fout', en dan is een controle heel makkelijk: In dat veld mag geen 'Fout' staan.

NdT, Assen

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Nog een aspect: je kunt controles niet meer hernoemen. In het begin van het gebruik van controles heb ik geen naamgevingsconventie gehanteerd, daarna een wat inconsistente. En eenmaal aangemaakt, kun je een controle niet meer een andere naam geven. Om het 'boeltje' wat inzichtelijke en beheerbaarder te maken.

Het lijkt me toch dat in de onderliggende database een verwijzing staat naar het 'onzichtbare' nummer van de controle, niet naar de naam?

Enne, in del lijst van alle controles zie je niet de complete naam. En je kunt de breedte van de kolom met de naam niet aanpassen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Former Member

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen zijn we bezig met 'Youforce clean up ideeën'. Dit betekent dat we voor de oudere ideeën van Self Service bekijken of dit aansluit bij 'De weg naar innovatie'. Op basis van deze focus, in combinatie met de weinige stemmen/kudo's op dit idee, hebben we de status gewijzigd naar 'afgewezen'