Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Meer flexibilteit in configuratie blokkade meldingen HRSS (bv Verlofmodule) (SLSR-I-419)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Beste collega’s,

 

Waar komt deze wens vandaan

Zo lang als ik mij kan herinneren komen er al requesten en klachten binnen over dat medewerkers van KPN vastlopen bij het indienen van verlof omdat er nog een mutatie hangt in de Te doen lijst.

Zij krijgen bij het indienen en blokkade en melding:

Er is al een mutatie van het type ‘VAKANTIE’ aanwezig voor deze persoon.

Deze melding is in het leven geroepen toen de manager uit de flow was gehaald en om te borgen dat er niet te veel verlof wordt ingediend zodat iemand in de min komt te staan.

Wij lopen al jaren bij de HR Servicedesk hier tegen aan dat gebruikers dit als verwarrend ervaren. De eindgebruiker snapt gewoon niet waarom het vastloopt en wat zij moeten doen en ervaart dit als een grote dissatisfier van Youforce HRSS.

Ik zou graag willen bekijken wat de mogelijkheden zijn voor het aanpassen van deze melding, ik weet namelijk niet wat de beperkingen zijn (bv aantal tekens).

 

Wat zegt BPO Support:

Je hebt een begrijpelijk verzoek. Helaas kunnen we binnen BPO niet de volledige melding zelf bepalen. Het betreft hier een standaard melding waarbij alleen de tekst tussen ‘ ‘ door ons te bepalen is. In dit voorbeeld dus VAKANTIE. Dit is een concurrency eenheid die in de inrichting van de workflow gevuld is en kan maximaal 50 posities hebben. Er kan dus iets meer dan VAKANTIE worden getoond, alleen blijft het begin en het einde van de melding hetzelfde.

ZIE SCREEN BIJLAGE 

Wanneer je de gehele tekst graag anders wilt zien dan kun je deze wens kenbaar maken via het wensenproces wat voor alle Raet collega’s beschikbaar is. Op Raetnet is dit te vinden onder Directly go to en dan de optie Go to Raet Ideas. Deze wensen worden door Cloud bekeken en mogelijk wordt het dan opgepakt.

 

De wens

Het zou wenselijk zijn als er meer flexibiliteit is in de mogelijkheden mbt configuratie van de (blokkade} meldingen in de HR Selfservice flows zodat we de gebruikers kunnen informeren in voor hun begrijpelijke taal.

 

---------------------- Voorstel voor melding:

Er staat een nog niet ingediende vakantieverlof aanvraag in je Te doen lijst, je zal deze eerst moeten indienen of verwijderen voordat je verder kan gaan.

----------------------

Hoor graag van jullie.

 

Groeten, Niels (BPO AMS HR Servicedesk)

Ref: 4me request 9750052 (KPN-Raet)

screen Youforce Verlof.png  screen workflow verlof.JPG

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Anonymous 

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

Zo zag ik dit idee. Je idee gaat over HR Core Business. Dit is het systeem van Visma | YouServe. Sinds augustus 2021 zijn Visma|Raet en Visma|YouServe 2 losse bedrijven. Jouw idee hoort dus bij onze collega's van Visma|YouServe. Zij hebben een eigen community die je kunt vinden via: 

https://community.visma.com/t5/Visma-YouServe/ct-p/nl_ys_Visma_YouServe