Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Mogelijkheid meerdere verlofregelingen exporteren van HRSS naar BO4 (SLSR-I-118)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Momenteel kan er per klant slechts 1 standard verlofregeling of geen verlofregeling worden geëxporteerd van HRSS naar BO4. Veel klanten hanteren echter meerdere verlofregeling vanwege overgangsreglingen in CAO's of interne regelingen. Deze moeten nu na export handmatig in BO4 worden toegevoegd (P01490). Dit is foutgevoelig en tijdrovend. Het zou perfect zijn als in HRSS een keuze gemaakt zou kunnen worden uit de diverse verlofregelingen, waarna deze gewoon rechtstreeks naar BO4 worden geëxporteerd.

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij bedienen meerdere gemeentes en een veiligheidsregio. Met aparte verlofregelingen. En wij moeten ook nog een nabewerking doen in Beaufort. Alle kleine nabewerkingen in B4 maakt het werk zeer lastig en onoverzichtelijk. Als je als product-idee hebt: 1 input, dan MOET je verlofregeling op een formulier in de HRSS kunnen opnemen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste @Anonymous ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen zijn we bezig met 'Youforce clean up ideeën'. Dit betekent dat we voor de oudere ideeën van Self Service bekijken of dit aansluit bij 'De weg naar innovatie'. 

 

En voor dit idee heb ik goed nieuws. Inmiddels is het mogelijk om vanuit Self Service een verlofregeling aan te sturen voor HR Core Beaufort Online. Dit doe je met een zogenaamd GR-formulier. Zoals je hieronder ziet kan je daarmee in dit voorbeeld prima voor één dienstverband 3 verschillende verlofregelingen exporteren:

 

RemcoteRonde_0-1664529740202.png

 

Yvonne20
CONTRIBUTOR **
door Yvonne20

Hallo @Remco te Ronde, klopt het dat een GR formulier kan niet opgenomen worden in de dialoog nieuwe medewerker of nieuw dienstverband? Dus het is wel mogelijk om vanuit Self Service een verlofregeling aan te sturen voor HR Core Beaufort Online maar niet tijdens het indiensttredingsproces?

door Remco te Ronde

Hoi @Yvonne20 ,

 

De eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik zelf nog nooit heb geprobeerd om een GR-formulier in een dialoog voor nieuwe medewerker of nieuw dienstverband. Maar ik heb de release notes (van 2017-09) bekeken. En ook de beheerdershandleiding van Self Service en ook de kennisbank van het ServiceCenter (zie printscreen hieronder, jij zal een andere weergave zien, maar dezelfde inhoudt).

RemcoteRonde_0-1669201604555.png

 

Daarin lees ik de beperking niet terug van een nieuwe medewerker/nieuw dienstverband dialoog. Heb jij het getest conform de uitleg (dus GR-formulier aan het einde van de dialoog) en ervaren dat het niet werkt?

 

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***
door Astrid Mulder

@Yvonne20, klopt. Wij hebben deze probleem ook. Koppel je het aan een andere proces dan wordt de verlofregeling wel ingelezen. 

 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Astrid Mulder @Yvonne20 @Remco te Ronde 

 

Met dank aan @Anonymous  is het bij ons inmiddels gelukt om dit werkend te krijgen in ons HRSS instroomproces. 

Zie ook Aansturing regeling verlof en bezetting in onderde... - Visma Community.

 

@Anonymous , nogmaals dank voor je hulp!

 

door Remco te Ronde

Dat is leuk om te horen @Anonymous! En inderdaad @Anonymous is een van de toppers met extreem veel kennis van Youforce. Dus super fijn dat hij jullie heeft geholpen!