Mijn Communities
Help
brussaard-c
CHAMPION ***

Refreshknop Youforce inbox weer beschikbaar stellen

door brussaard-c
Status: Nieuw

Een tijdje geleden is de verversknop voor de inbox in Youforce verdwenen.

Gisteren is hierdoor in de praktijk gebleken dat ik als beheerder rond 12:15 uur iets op naam van een medewerker zag staan, en de medewerker zelf pas rond 16:15 uur. Zelfs na de browser afsluiten, opnieuw opstarten etc., was het bericht pas 4 uur later zichtbaar in de inbox.

Voor zaken welke snel doorgang dienen te vinden, is een snellere verversing noodzakelijk voor de continuïteit. 

8 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Dag @brussaard-c ,

Kan het zijn dat dit gaat om de specifieke situatie nieuwe medewerker? In dat geval verwacht ik dat dit kennisartikel extra inzicht kan geven in waarom die situatie langer kan duren.

brussaard-c
CHAMPION ***
door brussaard-c

@Christiaan Sluis 

Hallo Christiaan, 

Klopt, het gaat hierbij om de nieuwe medewerker situatie.

Uiteraard begrijp ik, en ben ik bewust van het gedeelde artikel, echter in de praktijk is zoals ik reeds heb beschreven de wens om als het kan refresh wat sneller plaats te laten vinden. 

Soms dient een proces namelijk met wat meer spoed doorgang te vinden.

Groet, 

Christian

brussaard-c
CHAMPION ***
door brussaard-c

@Christiaan Sluis , 

Hallo Christiaan, 

Aangezien ik mijn vorige bericht niet kan aanvullen hierbij het volgende:

Begin van de middag heb ik vanuit mijn beheerrol rechten gegeven voor een bepaald proces, en de configuratielinks bijgewerkt.

Als reguliere medewerker zie ik nu zo met mijn medewerkersaccount rond half zes nog steeds dit nieuwe recht niet als functie in beeld verschijnen. Hier gaat toch ook zeker lijkt het wel minimaal nu al een halve dag overheen qua verwerkingstijd.

Uiteraard heb ik in de tussentijd al diverse keren uitgelogd op de voorgeschreven wijze en opnieuw ingelogd.

Groet, 

Christian

brussaard-c
CHAMPION ***
door brussaard-c

@Christiaan Sluis 

In navolging op mijn voorgaande bericht van 01-11-2024 17:34 uur. 

Heden 2-11-2024 om 10:38 uur zie ik dan "eindelijk" het ingestelde proces met de mogelijkheid om dit te openen.

Naar mijn mening duurt de verwerkingstijd te lang, en is dit onacceptabel waarbij het gaat om een al langere tijd indienst zijnde persoon, de volgende ochtend pas. Het lijkt mij dat u het uiteraard wel eens bent.

Ik ga afsluiten, prettig weekend,

Christian

door Christiaan Sluis

Dag Christian,

Waar je nu aan refereert zijn onze proces links en de rechten hiervoor. Ook dit staat in het artikel beschreven, in het bijzonder dat de proces links rechten iedere avond worden berekend en gesynchroniseerd. Dit is omdat het benodigde proces hiervoor een zware belasting geeft op de database. In de toekomst willen wij dit deel ook wel versnellen, maar normaliter moet deze nachtverwerking prima zijn. Qua verwachting en eisen ligt de lat hiervoor dan anders dan voor Taken.

Je hoeft het hier niet met mij over eens te zijn, maar ik hoop wel dat je het begrijpt.

brussaard-c
CHAMPION ***
door brussaard-c

@Christiaan Sluis ,

Goede middag Christiaan, 

Terugkomend op mijn vraag m.b.t. de situatie nieuwe medewerker, 

de gemeten vier uur kunnen jullie hopelijk inkorten?

Groet, 

Christian

door Christiaan Sluis

Hoi Christian,

Ik ben intern in gesprek of wij dit onderling beter kunnen afstemmen op elkaar. Dat moet in de hele keten, want vaker opvragen terwijl de aanlevering nog op dezelfde frequentie gebeurt, gaat weinig opleveren.

Zelf heb ik wel zo mijn ideeën, maar nu we toch dit lijntje open hebben ben ik wel nieuwsgierig wat jij reëel zou vinden?

brussaard-c
CHAMPION ***
door brussaard-c (Bijgewerkt ‎05-11-2024 15:07 door brussaard-c )

@Christiaan Sluis , 

Goede middag, 

Dit blijft een gevoelskwestie.

De meest ideale situatie zou zijn als processen gelijk doorgang kunnen vinden, real-time.

Ik begrijp dat er maar een bepaalde capaciteit aan geheugen of processoren is.

Uiteraard begrijp ik dat bijvoorbeeld ongelimiteerd op een refresh knop drukken, terwijl de aanleveringsfrequentie veel lager is weinig oplevert.

1 a 1,5 uur zou al een hele grote stap vooruit zijn.
In de praktijk hebben bepaalde disciplines namelijk in korte lijnen contact, waaronder het proces nieuwe medewerker, en als dan blijkt dat het proces vier uur lang op iemands naam staat, maar het proces dan pas ziet dan levert dit tussendoor veel vragen op.

Groet, 

Christian