Mijn Communities
Help
AJBoon
CONTRIBUTOR **

Sneltoetsen als soort macro's in Self Service

door AJBoon (Bijgewerkt ‎03-03-2023 12:37 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Afgewezen

Binnen Self Service moet je voor sommige handelingen vaak een muisklik maken om je doel te bereiken. Neem bijvoorbeeld het koppelen van een functie aan een organisatorische eenheid.

Beheer->Systeem->Afdelingen/Functies->Knop Nieuw->Afdelingsnummer is niet bekend dus Vergrootglaasje->Naar filterscherm->Afdelingscode invoeren en filter en deze vervolgens vastleggen.

 

De eerste stappen zouden door een macro vastgelegd kunnen worden, waardoor je meteen in het zoekscherm bent.

Dit is één voorbeeld, maar er zijn er vast meer te verzinnen.

 

Mijn idee: maak een X aantal knoppen aan die door gebruikers in te richten zijn, waarmee je met één muisklik bij het juiste scherm of procedure aan komt.

1 Opmerking
door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @AJBoon 

 

Bedankt voor het indienen van uw idee. Wij hebben dit idee besproken maar ik moet deze helaas afwijzen. Wij zijn bezig met het maken van een nieuw portaal. In dit portaal zullen sommige processen direct te bereiken zijn. U hoeft dan niet meer een specifieke module op te starten om daarna het proces te starten. Uiteindelijk zullen hier ook beheersprocessen in opgenomen gaan worden. Omdat het nog wel nodig is om bepaalde stappen te ondernemen kunnen wij u niet direct naar het filterscherm sturen. Maar met het nieuwe portaal zal het aantal muisklikken dat nodig is worden verminderd.