Mijn Communities
Help
wmvanee
CONTRIBUTOR ***

Spaarverlof buiten jaartotaal te laten in verlofoverzicht?

door wmvanee
Status: Afgewezen

Is het mogelijk het tabblad van het verlofsaldo iets anders in te richten?
Nu wordt het Spaarverlof altijd in het jaartotaal meegenomen, waardoor het overzicht per jaar een beetje ontbreekt.
Het zou overzichtelijker zijn als het Spaarverlof apart inzichtelijk is, los van het jaartotaal. Kan dat?

4 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @wmvanee,

 

Het spaarverlof is een verlofsoort waar je recht op hebt en wat je ook kan opnemen (met inachtneming van de voorwaarden). Ik begrijp niet waarom je dit zou willen uitsluiten?

 

Daarnaast is het heel praktisch zo dat innovatie op verlof via de aparte journey verloopt en Self Service zich op andere gebieden concentreert. Dit is dan ook de primaire reden voor mij om het idee af te wijzen.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Hoi @Christiaan Sluis,

 

Spaarverlof conform CAO gemeenten/SGO is niet een verlof die je bij uitdienst normaliter uitbetaald zou kunnen krijgen.

Deze vorm is bedoeld om binnen de duur van je dienstverband op te maken of voorafgaand je pensioen bijvoorbeeld.

In die zin zou het mogelijk handig kunnen om, om deze reden het saldo spaarverlof buiten het jaartotaal te kunnen houden.

Dit had ik vooraf in de vraag er in kunnen zetten. De aparte journey ken ik niet.

door Christiaan Sluis

Hoi Willem,

 

Ik ben mij bewust van de regeling (nog even afgestoft voor de zekerheid). Maar voor het deel binnen je dienstverband (artikel 6.2 lid 7a) moet je natuurlijk wel kunnen zien wat je saldo is. Als wij dit verbergen weet een werknemer niet wat het recht is en zal dit dus ook niet opgenomen kunnen worden. Dat het een vertekend beeld geeft voor je verlofsaldo binnen dit jaar is inderdaad onhandig, maar wij schrijven de cao niet ;).

 

Qua verlof wordt er hard gewerkt aan een eigen proces vergelijkbaar met de declaraties: Vanaf 0 opgebouwd in moderne code, lerende van alle huidige uitdagingen en gericht op een gebruiksvriendelijke ervaring voor medewerkers zowel in de app als desktop. Dit wordt uitvoerig getest en verbeterd met een groep klanten, dus we kunnen nog geen datum afgeven van wanneer dit beschikbaar komt voor iedereen. Maar dit is wel ook de reden dat er vanuit Self Service weinig nadruk ligt op verlof.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

@Christiaan Sluis : Hoi Christiaan, Het is me helder. Dank je voor je bericht.