Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Tekstblokken op read only zichtbaar laten zijn in de pfd van de mutatie (SLSR-I-388)

door Former Member
Status: Afgewezen

Als er op een formulier tekstblokken worden gebruikt, die bijv. door de leidinggevende (eindgebruiker) worden ingevuld, staan deze normaliter voor de psa-gebruiker op read only. Als de psa gebruiker vervolgens de mutatie in pdf wil bekijken, worden de tekstvelden die op read only staan helemaal niet getoond.

Alle velden met een andere weergave dan tekstblokken worden bij een read only weergave (terecht) wel getoond op de pdf. Alleen bij tekstblokken is het noodzakelijk om ze op input te zetten om ze in de pdf zichtbaar te krijgen.

M.i. is dit een bug, Raet is echter van mening dat dit bewust is ingericht ivm privacy wetgeving. Dit argument begrijp ik niet, omdat een alleen-lezen veld toch bedoeld is om te kunnen lezen, want anders wordt het wel op hidden gezet. Bovendien geldt dit dan alleen voor de tekstblokken en niet voor andere weergaves.

Mij lijkt dit een minimale aanpassing in de programmatuur. 

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Kan evt. samengevoegd worden met SLSR-I-52           

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Zoals je mogelijk hebt gelezen zijn we bezig met 'Youforce clean up ideeën'. Dit betekent dat we voor de oudere ideeën van Self Service bekijken of dit aansluit bij 'De weg naar innovatie'.

 

Het heeft lang geduurd sinds wij reageren op dit idee uit 2018. Gelukkig is er inmiddels veel veranderd. Waaronder het printen van mutaties. Dit zou tegenwoordig vele malen minder voorkomen dan in 2018. Zo hebben we onlangs veel verbertering doorgevoerd in Weergave Infoblok. Maar dit idee gaat specifiek over een 'tekstblok'. Wat betreft de pint/download van een 'tekstblok' hebben we geen specifieke verbeteringen in de uitgeprinte output gepland. Daarom hebben we de status gewijzigd naar 'afgewezen'.