Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Toekomstige LG wordt niet als eindgebruiker aangemaakt en roltoewijzingen stagneren daardoor (SLSR-I-360)

door Former Member
Status: In onderzoek

In onze Organisatie zijn vaak wisselingen van LG. via de OE structuur in Beaufort kun jee aangeven dat iemand bijvoorbeeld per 1-5 een afdeling gaat aansturen (MGR) -het is nu 16.4

Via de roltoewijzingen gaat dat naar Youforce, die de autorisatie daarop inregelt.

Echter - betreft dit een medewerker die nog in dient moet komen (per 1-5 in dienst een gaat ook per 1-5- Leiding geven) dan werken de roltoewijzingen niet. Selfservice maakt geen eindgebruiker aan voor iemand die in de toekomst in dienst komt, dus... ook geen autorisatie.

Als er zo'n medewerker in de roltoewijzing wordt geëxporteerd worden alle overige mutaties in roltoewijzingen in datzelfde export-bestand ook niet uitgevoerd. Al gaat het dan om LG die al jaren in dienst zijn.

de rol toewijzingen worden pas weer uitgevoerd als je een mutatie hebt gedaan in minimaal 1 rol.

Heb je dus een week of langer (soms verandert er een maand of langer niets) geen mutaties dan lopende de roltoewijzingen niet meer 1 op 1. Ik kom daar als applicatiebeheerder pas achter als een LG iets wil muteren en er niet bij kan. Dat is dan nog een trigger, maar bijvoorbeeld declaraties blijven dan ook hangen en krijgen geen opvolging.

Dit is heel lastig.  je wilt autorisaties voor een toekomstige medewerker die Leiding gaat geven van te voren geregeld hebben.

De enige oplossing is in beeld houden wanneer zo'n persoon daadwerkelijk in dienst komt en tot die tijd elke dag een "fake" mutatie in de roltoewijzing maken. Ik vind dat behoorlijk omslachtig. aan een eindgebruiker kan m.i. een startdatum worden toegekend, zodat dit hele gedoe niet nodig is.

3 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Niet geweten dat het gehele bestand met roltoewijzingen dan niet uitgevoerd wordt..??
Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Ariejan Boon
Carante Groep

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

ik wist het ook niet, maar het is wel zo. ook nieuwe verzendingen (via batch) worden niet gezien als "voorzien van mutaties". het wordt pas weer uitgevoerd als je een (al dan niet fake-) mutatie forceert.

ik merkte dit omdat ik vrij veel mutaties had waaronder een toekomstmanager (dus nog niet in dienst). de andere LG in dat bestand zagen niet de afdelingen die ze erbij hadden moeten krijgen en andersom.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.