Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Wijzigen andere gegevens dan verzuim in een verzuimmelding (SLSR-I-302)

door Former Member
Status: In onderzoek

Momenteel is, binnen een verzuimmelding in HRSS, de export geblokkeerd voor alle rubrieken die niet op het verzuim betrekking hebben. Dit zorgt ervoor dat er bijvoorbeeld geen vrije rubriek met Arbeid Therapeutisch werk gevuld kan worden in dezelfde dialoog als de verzuimmelding (er moet een aparte tegel komen).

Nu lopen wij er ook tegenaan dat we geen vrije rubrieken kunnen laten vullen bij de aanvraag van Zwangerschapsverlof. Wij vragen medewerkers gelijktijdig of zij aanvullend verlof willen na het bevallingsverlof. Dit kan niet op een andere weg, omdat de ingang van het verlof pas bekend wordt na de feitelijke bevalling.

Omdat wij geen rubrieken kunnen vullen vanuit de verzuimmutaties, moet dit handmatig worden bijgehouden. Onze arbo stuurt dan een signaal naar de SA wanneer zij het geboortekaartje hebben ontvangen van de leidinggevende en de ingangsdatum van het verlof weten.

Dit zit vast dieper in de programmatuur dan op eerste instantie lijkt, maar is een zware handicap in onze mogelijkheden om deze processen te automatiseren.

7 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij werken (nog) niet met de koppeling vanuit HR Self Service, dus wellicht een 'niet-nozele vraag': als je de eigen rubrieken van het soort ZG maakt, lukt dit dan ook niet om toe te voegen aan de aanvraag/melding voor Zwangerschapsverlof?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij liepen hier ook tegenaan. Na overleg met de Servicedesk bleek de enige mogelijkheid om deze extra toe te voegen velden op een 2e formulier te plaatsen en hier dus een dialoog van te maken.

Pagina 1 is dan het gewone ziekmelding of zwangerschapsformulier. Pagina 2 bevat dan de extra velden, onzichtbaar voor de gebruiker. Voor de gebruiker dan een algemene tekst (klik op verder om te verzenden of iets dergelijks). Geen schoonheidsprijs en dus extra klikken voor de gebruiker, maar was geen andere optie volgens de Servicedesk.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

@AJ Boon: ik moet toegeven dat ik daar nog niet aan had gedacht. Als ik dit test, dan blijkt het inderdaad gewoon mogelijk te zijn om een eigen rubriek met soort ZG te exporteren bij een HRSS ziekmelding. Dat levert wat mogelijkheden op. Erg bedankt! Enige probleem nog is dat een ZG rubriek geen historie bewaart. Het is dus niet mogelijk dit voor aangepast werk te gebruiken. Maar het is wel een oplossing om bij een zwangerschap aanvullende informatie op te halen.

@EJBW Vermeer: Wij hebben op dit moment al dialogen voor het zwangerschap. Op pagina 1 is de melding van het zwangerschap (formulier Raet plus wat toevoegingen) en op pagina 2 en 3 staan de eigen rubrieken die vervolgens niet geëxporteerd worden. Als jullie dit nu met een dialoog hebben opgelost adviseer ik sterk om te testen of de ingevulde gegevens daar wel geëxporteerd worden.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@BV Brands ev Hordijk: Bedant voor de tip. Werkt de export van de eigen rubrieken nu nooit of soms wel en soms niet? In mijn eerste test werkte het wel. Maar ga het zeker nog wat doortesten. Ik had wel toevoegingen van pagina 1 met een export af gehaald. Dus ik weet niet wat voor soort 'toevoegingen' jullie op pagina 1 hebben staan. Wij hebben iets dergelijks ook wel eens aan de hand gehad en toen zorgden toevoegingen met export op bv een salarisformulier voor een 'onstabiel' formulier.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Het werkt helemaal niet, maar er zijn ook maar 3 of 4 formulieren waar het van toepassing is. De toevoegingen op onze eerste pagina zijn allemaal A00001 rubrieken. We vragen bijvoorbeeld of een medewerker van plan is het dienstverband te beëindigen na het bevallingsverlof. En of zij gebruik willen maken van ouderschapsverlof/onbetaald verlof. Aan de hand van die keuzes worden ze dan wel of niet doorgeleid naar pagina 2 (onbetaald verlof) en/of pagina 3 (ouderschapsverlof).

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dan zou het inderdaad niet uit mogen maken. Uiteraard ga ik nog een keer extra testen. Bedankt voor de tip in ieder geval.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.