Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

beter testen na aanpassingen in systemen (SLSR-I-466)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Na performance problemen worden er vaak acties door Visma/Raet gedaan die grote consequenties hebben binnen ons portaal. Dan werken diverse andere zaken opeens niet meer namelijk.(bijv. de inzetregistratie bij meerdere dienstverbanden)

Jammer genoeg blijkt men niet  goed genoeg uit te kunnen testen in eigen omgeving wat de mogelijk gevolgen zijn voor de verschillende modules aangezien alles met elkaar verbonden is.

Het zou beter zijn als men ook binnen Visma/Raet meer van de verschillende onderdelen afwist waardoor dit minder vaak problemen zou opleveren bij klanten. 

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik kan het alleen maar onderschrijven. Er worden nota bene 2 dagen vastgelegd in de releasekalender voor de implementatie van de upgrades. Dat is al absurd lang, maar nog niet genoeg.....

Nu ook weer bij RVM: medewerkers met meerdere rollen in RVM kunnen niet inloggen.... Ook niet getest?

Ariejan Boon
Carante Groep

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Ik ga ervan uit dat ze test omgevingen hebben draaien waarin ze voor de release alles kunnen testen. Maar dit gebeurt volgens mij niet (voldoende). Elke release is het nu spannend of dingen wel of niet blijven werken. 

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ook onze ervaring!

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @Anonymous en @Anonymous ,

 

In het kader van Youforce Cleanup ideeën reageer ik nu pas op jullie idee van 2019. Bij het testen van een nieuwe release zijn diverse collega's van het ServiceCenter en Product Development betrokken. Ondanks dat we allemaal onze uiterste best doen gaat het niet altijd 100% goed. Maar dat vinden wij ook net zo vervelend als jullie.


Gelukkig is er sinds 2019 wel veel veranderd. Steeds meer modules zijn overgestapt naar zogenaamde ''Continuous releases''. Dit betekent 'dat deze producten releasen zodra aangepaste of nieuwe functionaliteit beschikbaar is. Hierdoor release we altijd maar een klein stukje functionaliteit. Gaat er toch iets fout dan is dat makkelijker terug te draaien. In 2019 was het anders en toen hadden alle modules tegelijk een release weekend. En omdat er meer werd gedaan in één release moment kon er ook meer fout gaan.

 

Hopelijk ervaren jullie ook zelf voor de modules die zijn overgestapt op ''Continuous releases'' dat het beter gaat dan in 2019. Maar weet dat ook nu het wel eens mis gaan en dat we het zelf dan ook erg vervelend vinden.