Mijn Communities
Help
bgorissen
CONTRIBUTOR ***

Easycruit rapportages draaien vanuit ChromeOS

door bgorissen
Status: In onderzoek

Momenteel kunnen wij geen rapportages draaien in Easycruit vanuit onze Chromebook met werkstation ChromeOS. Hiervoor is Microsoft Office Excel nodig en deze staat hier niet bij (wij werken met Google spreadsheet). Het zou fijn zijn als dit wel mogelijk wordt vanuit ChromeOS. 

5 Opmerkingen
francispool
VISMA
door francispool
Status changed to: Status: Nieuw

@bgorissen Het zou mogelijk moeten zijn om ook in dat geval een Excel te kunnen downloaden en deze vervolgens in Google Sheets te openen. (Wij werken als organisatie ook met Google Sheets ipv Excel).

Is dit inderdaad het geval, of loop je nog ergens anders tegenaan? 

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@francispool Er wordt niets geopend / gedownload.. dus we kunnen ook niets openen. Normaal kan ik excel wel gewoon openen in spreadsheet (als een kandidaat bijvoorbeeld een excel bestand stuurt). Maar bij rapportages werkt dit niet

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Bestaat al

@bgorissen, ik heb bovenstaande net voorgelegd aan onze developers. Zij geven aan dat het type laptop en besturingssysteem geen invloed zouden moeten hebben op het downloaden van rapportages. Waarschijnlijk is hier dus iets anders aan de hand, zoals een bug of iets met de instellingen. Ik wil je daarom vragen om dit issue in te dienen bij onze servicedesk, zodat dit kan worden onderzocht.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Maurice Eppenga

@bgorissen, onze developers geven aan dat we aanpassingen zouden moeten doen aan de rapportage functionaliteit. Hiervoor is meer onderzoek nodig, dus ik zal een ticket aanmaken. Ik durf nog niet te zeggen wanneer we ruimte hebben om dit op te pakken, maar ik zal je hier in ieder geval op de hoogte houden.