Mijn Communities
Help
Paulien Bukkems
CONTRIBUTOR **

Status aanpassen

door Paulien Bukkems
Status: Alternatief aanwezig

Sinds vorige week kunnen wij de status niet meer aanpassen voor o.a. "uitnodigen eerste interview". 

De manier hoe het nu moet zorgt voor extra handelingen. Kan dit teruggedraaid worden?

8 Opmerkingen
sanderschipaanboord
CONTRIBUTOR *
door sanderschipaanboord

Dit heb ik inderdaad ook. Werkt nu heel omslachtig. Dit zou ik graag weer aanpast zien naar zoals het was. 

Milou Kohlen
CONTRIBUTOR *
door Milou Kohlen

Wij hebben dit probleem ook, heel vervelend dat bijna alle statussen ineens verdwenen zijn. Is hier al een oplossing voor gevonden? Wij zouden de statussen ook graag terug zien zoals het was of dat wij zelf statussen kunnen maken / aanpassen.

MariekevH
CONTRIBUTOR **
door MariekevH

Volgens mij is dit onderdeel van de nieuwe workflows en bereik je dezelfde statussen via de rode "Afwijzen' knop óf via de 'Uitnodigen voor interview' knop. Het werkt anders, maar je bereikt via deze knoppen hetzelfde resultaat qua statuswijziging.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Paulien Bukkems @sanderschipaanboord @Milou Kohlen, wij hebben deze statussen op veler verzoek uit het menu gehaald en dit weer via de workflows zelf geregeld (door een knop om geen email te verzenden). De reden hiervoor is dat je anders geen interview details kan genereren, waardoor deze informatie mist in het kandidaatprofiel en de wervingskalender. Voor afwijzen miste dan de afwijsreden, waardoor rapportages incompleet waren.

De statussen voor het aanpassen van de interview status naar geaccepteerd/afgewezen zijn wel weer beschikbaar, omdat dit niet via de workflows is te regelen.

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Onze recruiter is ook absoluut niet blij met deze verandering. Het werkt nu erg omslachtig om de status aan te passen. Kunnen beide opties niet gewoon naast elkaar mogelijk zijn zodat elke klant het kan doen op de manier die zij handig vinden?

door Maurice Eppenga

@Linda_FB_WMD, zou je jullie proces kunnen toelichten? Wordt er geen gebruik gemaakt van de wervingskalender, rapportages en interview details?

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Klopt inderdaad, die gebruiken wij niet. De reden is deels omdat er geen koppeling met outlook mogelijk is. Rapportages gebruiken we voor de CBS aanlevering. De zaken waar wij vanuit EasyCruit op rapporteren kunnen we er prima uit halen. Het is nu een extra stap om de status aangepast te krijgen.

door Maurice Eppenga

@Linda_FB_WMD, dit klinkt als een erg aangepast proces t.o.v. de mogelijkheden in EasyCruit. Op dergelijke workarounds kunnen we onze productontwikkeling niet afstemmen helaas. We zien ook grote risico's bij het in stand houden van beide opties, omdat het dan voor gebruikers onduidelijk is wanneer bepaalde data wel en niet zichtbaar wordt. Ook krijg je dan de situatie dat de ene gebruiker bijvoorbeeld afwijst via de statusknop en de andere gebruiker via de workflow, waardoor je scheve rapportages krijgt. Dit soort onduidelijkheid leidt meestal tot een toename van het aantal support tickets en dit willen we graag voorkomen.