Mijn Communities
Help
René van Dijk
CHAMPION ***

workflow uitnodigen van kandidaten & Calender Sync ook voor NIET gebruikers beschikbaar maken

door René van Dijk
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

ASG wil met grote spoed gebruik maken van de nieuwe worklow uitnodigen van kadidaten. Wanneer is dit beschikbaar? Een voorwaarde is wel dat niet gebruikers van Easycruit die wel bij het sollicitatie gesprek deel uitmaken van het selectie team niet als gebruiker opgevoerd dient te worden in Easycruit. Dit is niet efficient en grote handmatige beheerslast. Selectie team is altijd 1 gebruiker en vaak 1 of 2 niet gebruikers. Het emailadres van de niet gebruikers zou afdoende moeten zijn om de uitnodiging in outlook vast te leggen bij sollicitant een gebruiker en een niet gebruiker (inclusief de bevestiging tekst die naar de kandidaat gaat).

RenvanDijk_1-1683107738787.png

 

RenvanDijk_2-1683107752152.png

 

7 Opmerkingen
René van Dijk
CHAMPION ***
door René van Dijk

@Anonymous @ALL 

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@René van Dijk, zoals al eerder besproken (in ieder geval met Bastiaan): technisch gezien is het niet mogelijk om een calendar sync te hebben zonder dat er een koppeling wordt gemaakt met de desbetreffende kalender. Anders zou je toegang hebben tot de kalender van elk willekeurig persoon. Een agenda uitnodiging versturen kan uiteraard wel, daarvoor is inderdaad alleen een mailadres nodig.

MarcvdAa
CONTRIBUTOR ***
door MarcvdAa

Ik vraag mij of mijn wens hierbij hoort, maar ik zet hem er toch onder. Bij het uitnodigen willen we inderdaad ook niet-gebruikers van Easycruit kunnen toevoegen, zodat zij een automatische uitnodiging krijgen in hun werkkalender (in ons geval Outlook). Of ik weet niet precies hoe dat werkt, maar nu komen we er niet helemaal uit.

 

In de eerste stap kun je interviewers selecteren (maar dat zijn alleen maar gebruikers in Easycruit als ik het goed heb). Hoe voeg ik dan niet-gebruikers toe die via de optie i-calenderbestand ook een uitnodiging in hun e-mail/Outlook ontvangen?

door Maurice Eppenga

@MarcvdAa, in de huidige workflow is het niet mogelijk om interviewers van buiten het systeem uit te nodigen. In de nieuwe workflow, die nu in ontwikkeling is, zit deze optie wel.

MarcvdAa
CONTRIBUTOR ***
door MarcvdAa

@Maurice Eppenga: is het al duidelijk in welke release deze nieuwe workflow zit? 

René van Dijk
CHAMPION ***
door René van Dijk

aangezien de huidige functionaliteit niet functioneert voor Microsoft outlook agenda en dit samen met de consultant en PD is vastgesteld naar uitvoerige tests (oplossing van de bug heeft al ruimschoots de SLA overschreden). ASG heeft de verwachting dat de oplevering die verschoven is van Q1 2023 naar Q3 2023 voor de nieuwe workflow met Calender sync nog steeds gerealiseerd gaat worden. Daarnaast een must dat ook niet gebruikers bij een interview een uitnodiging ontvangen in de outlook kalender

@Maurice Eppenga @Bastiaan Fidder @MarcvdAa @Ramon van de Weerd 

door Maurice Eppenga

@MarcvdAa, we zitten in de afrondende fase en mikken op november. De kalender integratie volgt daarna en wordt in Q1 2024 verwacht.

 

@René van Dijk, niet gebruikers krijgen ook een kalender uitnodiging toegestuurd als zij als externe interviewers zijn opgegeven.