Muligheten finnes i Contracting, men dokumentet som ble dannet fra Dokumentsenteret er ikke presentabelt. Kommer en løsning på dette til neste versjon av Dokumentsenteret.
Det er ikke mulig å få dette fra fakturaer sendt via autofakt. Fra autofakt dannes alltid en detaljert pakkseddel som igjen overføres til fakturaene, dette gjelder kun regningsjobber.
Sedler kan ikke legges ved som et dokument, overføres til fakturaene per vare eller detaljert per pakkseddel. Det finnes ingen rutine som legger med sedler til fastpris oppdrag. Da må man skrive ut en materialoversikt og legge med som et dokument.
Det er ikke mulig for Contracting å laste ned blanketten som er dannet i forbindelse med import av autofakt-filene til Dokumentsenteret.
Løsningen på det er å gå over til EHF-faktura fra grossist. Du vil da ikke kunne få en automatisk priskontroll og man må i tillegg sjekke litt ekstra hvordan linjer med nettrabatt, frakt, etc fungerer ved import. Dokumentsenteret har hatt noen problemer med disse linjene fra noen av grossistene.
"Dersom du høyre klikker på fakturaen som ligger på ordren vil det dannes et pdf-dokument i dokumentoversikten. Kan da legges med utgående fakturaer."
Tenkte jeg skulle teste dette, men må ha det inn med teskje, for jeg får det ikke til.
Når du sier man skal høyreklikke på fakturaen, mener du da inngående faktura på ordre som ligger under seddel?
Også skal det kommer under "dokumenter"-fanen, slik at man derfra kan hake av slik at det blir med på faktura?
Når jeg står under spørring - seddel og høyreklikker på en innkommet faktura skjer det ikke noe. Så fremt jeg ikke peker på det lille ark-ikonet under kolonnen for lev. faktnr, da kommer bildet av fakturaen opp i dokumentsentervisningen. Men ingen ting kommer under fanen for dokumenter.
Du må i fanen for "Spørring, Inngående faktura" i ordrebehandlingen. En faktura blir merket med en grønn hake etter at den er overført til dokumentoversikten.
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn