Mine områder
Hjelp
Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***

Få ID fra ID-feltet under "Dokumentprofil" som søkbar kollonne i Arkiv-menyen til dokumentsenter

av Cegal Finans
Status: Stem - Vi vurderer!
Flere ganger når vi feilsøker for kunder hadde det vært veldig greit å hatt mulighet for å søke på tallet som behandlingsregelene har i ID-feltet, under "Dokumentprofil". Se vedlagt bilde for eksempel. Jeg kunne tenkt meg å kunne slå på ID-kolonna i den ordinære søkefunksjonen i dokumentsenteret slik at jeg enkelt kunne få opp alle dokumenter som hadde ID 6 Bankbilag. Mvh Karl Petter Østensen Sysco Finans
3 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Ditt ønske:

Jeg mener at du i dette tilfellet skal kunne søke søke på behandlingsregel = 2 i arkivet. Sjekk det, mener det skal være mulig.

 

MEN - til Visma: 

Savner allikevel at DokumentprofilID lagres i databasen og blir søkbare. Dette for søkbarheten til dokumentprofiler med beh.profil = 0. 

 

Dette savnes virkelig da vi arkiverer en del ikke-økonomiske dokumenter også i doksenteret. For eksempel pakksedler fra leverandører m.m. Vi kunne brukt systemet enda mer hvis kunne søke på dokprofiler uten beh.profiler.

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer!

Det er riktig som amundsf sier. Antagelig holder det å søke på behandlingsregel-nummeret. Vi tar likevel med oss ønsket om å få med Dokumentprofil-ID'en inn i databasen. Stem hvis dette er viktig for flere!

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"