Mine områder
Hjelp
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Send dokument fra Visma Scanner til Visma Document Center

av amundsf (Oppdatert ‎05-03-2020 14:38 av Svein Holanger VISMA )
Status: Implementert

Der er relativt ofte at savner muligheten til å benytte attach på mobil for å sende kvittering til dokumentsenteret.

Et par eksempler for når nyttig:
- Bruker firmakort til å betale med
- Setter inn penger fra kassa på konto (sende kvittering for innskudd til bokføring)

Å ta vare på kvittering for å skanne når er på kontoret er så analog arbeidsmetode at jeg får det ikke til: Går i glemmeboka...

18 Kommentarer
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer!

Skjønner at flere ønsker seg dette. I utgangspunktet har vi Visma.net Expense for å håndtere utlegg. Men i eksempler som du nevner, er det tilfeller hvor dette skal gå rett til Document Center. Vi jobber med en løsning for å se på om vi kan få dette til.

Stem hvis dette er viktig for dere!

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Det skjer faktisk at jeg benytter privatkort for å ta utlegget via Expense heller enn rett på bedriftskortet. Det er jo egentlig unødvendig tungvint.

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Har flere kunder som etterspør denne funksjonen, håper det lar seg gjøre å få til dette.

Hanne Herness
CONTRIBUTOR *
av Hanne Herness

Eller aller best at de går rett inn i Visma Global

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Tja, det fordrer jo at man kan definere veldig nøye bilagstyper ifht kontering.

Jeg ser for meg at regnskapsfører må kontere mange av disse bilagene - og at det da er enklere å gjøre dette i doksenteret hvor har bilaget enkelt tilgjengelig?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hei Er det bare meg eller er det ikke mulig og skanne en leverandør faktura som har flere sider som et bilag? Er det virkelig bare en side du kan skanne til visma hver du tar et bilede? Kan der ikke løse dette så vi kan sende flere sider som høre til en leverandør faktura. Mvh David Guldager
av Svein Holanger
Hei Attach skal brukes for å sende kvitteringer etc til Visma.net Expense. Hvis du vil ha kvitteringene inn i Visma Business via Visma Document Center, så skal man bruke Visma Scanner-appen og knytte den til AutoInvoice. Dette er altså mulig fra versjon 14 av Visma Business.
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Hei!

Hva med oss som bruker Visma Global?

 

Amund

av Svein Holanger
Vi ønsker å gjøre dette systemuavhengig slik at det kan komme inn i Document Center for behandling der. Er ikke på plass enda, og vet ennå ikke når dette kan komme på plass.
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Bra!

Men hvis dette ligger i deres backlog, er det ikke da rart å sette denne ideen til Declined?

Ville det ikke passet bedre å endre overskriften

fra "Send dokument fra attach til doksenter"

til "Send dokument fra mobil til doksenter" e.l.?

av Svein Holanger
Jo, du har rett. Det som er "declined" er integrasjon mot Attach
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Japp, hvilken app som brukes på telefon spiller ingen rolle. Det hadde forsåvidt vært praktisk med en og felles app, men det viktigste er å kunne sende fra mobil til doksenter.

 

Jeg kan ikke redigere emne, antar dere kan det?
Siden det er såppas som 30 likes på denne syns jeg det må være bedre om dere redigerer på denne heller enn å starte ny tråd?

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Topp! 🙂

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Hei hvordan slår man fra post fra denne indlæg? Jeg har nå fått 20 epost fra dere. 😞
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Implementert

Hei Visma Scanner håndterer nå andre dokumenttyper fra mobil-appen Visma Skanner i Document Center.

Du kan nå håndtere andre dokumenttyper som Kvittering, Bankbilag, Påminnelse og Annet fra Visma Skanner appen. Dere som bruker Visma Business har kunnet motta slike dokumenter tidligere, men de har da blitt sendt direkte til Visma Business for håndtering der, og blitt liggende i Arkiv i Document Center. Nå er det mulig for alle integrasjoner å motta disse dokumentene i «Nye dokumenter» i Document Center. De vil da kunne bli tildelt egne dokumentprofiler basert på hva som er valgt i Visma Skanner. Dere som bruke Visma Business kan selvfølgelig velge å håndtere dokumentene rett i Business, slik som tidligere.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"