Mine områder
Hjelp

Ønsker ikke at valg Avvis tilbud skal huskes ved avslutting av tilbud

av Ivar Helgeland - Dataplan
Status: Implementert

I dag husker Global siste valg ved avslutning av tilbud. Ønsker at valget Avvis tilbud ikke huskes. Det er fort gjort å glemme å fjerne avhukning og da blir tilbudet slettet. Mener at et slikt valg bør medføre en aktiv handlig. Alternativ deaktivere mulighet for å avvise tilbud dersom Årsak avvisning ikke er angitt

3 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf (Oppdatert ‎01-09-2019 15:59 av amundsf )

Skal ikke den kunne skrus av ved: Verktøy - Mine innstillinger - Generelle innstillinger - Husk siste etterbehandlingsvalg for salgsordre (eller noe sånt) 

av Ivar Helgeland - Dataplan

Takk for innspill. Jeg kjenner til dette valget men dersom du fjerner avhukning så gjelder dette for de andre ordretypene også. I følge hjelpen i Global skal kun valget "Bekreft ordre" huskes på tilbudsordre dersom man har satt avhukning. Dersom dette stemte ville alt være slik jeg mener det bør være. 

 

Fra hjelpen i Global:

Sett kryss i dette feltet, dersom du ønsker at programmet skal huske de valgene du sist gjorde under "Etterbehandling" i dialogen "Avslutt ordre". Dette gjelder for følgende ordretyper:

Salgsordre
Utlån
Returordre
Prosjektordre
Tilbud
Programmet husker følgende etterbehandlingsvalg:

For salgsordre: "Bekreft ordre", "Plukk ordre", "Kopier til bestilling", "Ekspedisjonsformular", "Ordre-etiketter" og "Linje-Etiketter"
For utlånsordre: "Venteordre", "Bekreft ordre", "Plukk ordre", "Pakk ordre", "Arkiver", "Overfør til salgsordre" og "Tilbakelevering"
For returordre: "Bekreft ordre", "Plukk ordre", "Pakk ordre" og "Kopier til bestilling"
For prosjektordre: "Plukk ordre", "Pakk ordre", "Bokfør varemottak"
For tilbudsordre: "Bekreft ordre"

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Implementert

Hei. 

Dette ble implementert til versjon 14.13. For mer informasjon, se versjonsbrevet til versjon 14.13. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"