Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Opprydding i utskrifter

av Anonymous
Status: Trenger mer informasjon

Hei,

 

Etter oppdatering i fjor en gang (husker ikke om det var ny versjon eller bare en oppdatering) så ble plutselig alle excel-utskriftene fra Visma Global langt mindre brukervennlig.

 

F.eks saldobalanser, hovedboksutskrift, reskontro-utskrifter, driftsmiddelutskrifter o.l. ble da mye mer rotete, og krever nå langt mer oppryddingsarbeid fra bruker sin side, før man kan begynne å jobbe med de. Dette gjelder hovedsakelige tomme kolonner, evt kolonner hvor det kun står noe i headingen (f.eks sidetall, eller periode) og så uten noe mer. Er unødig mye klipp/lim og slette-jobb som må gjøres før man kan gjøre noe fornuftig med disse excel-utskriftene.

 

Håper dere kan se litt på dette neste gang dere skal gjøre en oppdatering, for er et stort irritasjonsmoment i tillegg til å være en tidstyv for brukerne. Dette ble som sagt verre en gang i fjor høst(?).

3 Kommentarer
Camilla Bjelland
CONTRIBUTOR *
av Camilla Bjelland

Jeg kunne ikke ha støttet dette innlegget mer!

Opplever excelutskrifter som veldig "rotete", og må ofte igang med klipp og lim for å få rader og kolonner til å stemme overens.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Løser ikke alt, men f.eks saldoer kan ofte hentes ut via statis-/saldo-ticker og høyreklikk kopier til Excel. Gir vesentlig bedre formater å jobbe med. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei,

Dette er ikke noe vi har fått mange tilbakemeldinger på. Her vil vi gjerne ha mer informasjon om problemet. Foreslår at du snakker med din Visma forhandler dersom du fortsatt har utfordringer med dette. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"