Mine områder
Hjelp
Britt Hanne Strømsøyen
CONTRIBUTOR **

Kommentarer i Visma Manager

av Britt Hanne Strømsøyen
Status: Stem - Vi vurderer!

Det må bli enklere å se om det ligger en kommentar til bilaget i Visma Manager. Vi opplever hele tiden at kunde ikke ser kommentar vi har skrevet. 

5 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Det hadde vært fint med en setting for at "Kommentarer og data" alltid skal være fremme ja.

 

Ønsker meg også (være seg standard eller som en innstilling) at "Kommentarer og data" kan "dockes" til høyre i bildet slik at det ikke legger seg over dokumentvisningen og ikke minst konteringslinjene. Ganske uheldig med dagens løsning nå at ikke ser feltene lengst til høyre i konteringen når kommentarer er fremme. Veldig unødvendig å måtte skjule og hente frem kommentarer hele tiden...

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Helt enig med det som blir beskrevet her. Et skjult kommentarfelt som må hentes frem gir to uheldige konsekvenser:

 

  1. De som bruker Approval sjelden får ikke med seg at det allerede ligger en kommentar på bilaget. Dette har jeg opplevd konsekvent hver gang en ny bruker skal godkjenne noe: De har ikke sett at det er noen kommentar.
  2. Når man åpner kommentarfeltet skjuler det annen informasjon i bildet. Dermed må man ineffektivt åpne og lukke kommentarfeltet. 

 

I Web-grensesnittet var det tidligere slik at kommentar-feltet var en låst del i visningen til høyre, som ikke gikk an å skjule. Dette fungerte bedre hos oss. men også da var det mange brukere som ikke fikk med seg at det stod en kommentar på bilaget (til høyre i skjermbildet). Vi ønsker oss at kommentarfeltet blir mye tydeligere for brukeren, ved for eksempel bruk av fargekontraster eller mer sentral plassering av kommentarfeltet på skjermen.

Mange brukere av Approval er bare inne noen få ganger i løpet av en måned eller et år, for å godkjenne eller ta stilling til noe. Her er kommentaren en viktig del av brukerens hovedoppgave i Approval. Da bør kommentaren blir fremhevet mer i skjermbildet enn i dag.

Britt Hanne Strømsøyen
CONTRIBUTOR **
av Britt Hanne Strømsøyen

Blir det gjort noe med dette? 

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Virker ikke til å være noen interesse for det hos Visma 😞

 

Slik løsningen er nå så er det en dårlig løsning både for oss som bruker Approval mye (kommentar og data legger seg over konteringslinjene) og for de som bruker Apporval lite (husker ikke hvordan får frem kommentarene og overser dem).

 

En ganske så dårlig kombinasjon og veldig unødvendig.

Britt Hanne Strømsøyen
CONTRIBUTOR **
av Britt Hanne Strømsøyen

Helt enig, viktig at dette kommer på plass. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"