Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Legge på kommentarer på betalingslinjer

av Anonymous
Status: Akseptert

Legger inn et ønske om å få lagt på kommentarer på betalingslinjer. Hvis for eksempel en leverandør med nytt kontonummer dukker opp så er det noen som har en intern rutine på at de da går inn å sjekker kontonummer på aktuell faktura. Ved bruk av autopay 3 tok de utskrift av journal og noterte på at kontonr var OK ihht faktura. Hadde vært greit å kunne lagt denne kommentaren på betalingslinja. Ser det ligger et ønske som er akseptert om å få ut en journal, så de blir hjulpen når den kommer. Men hvis de kunne logget slike tilfeller med en kommentar så slipper de å skrive ut journalen for å dokumentere kommentarer der. 

4 Kommentarer
av Ramon H. Iversen
Status changed to: Status: Åpen

Til info så er det også mulig i Visma.net AutoPay å skrive ut journal som i AutoPay3. I tillegg jobber vi med en sak hvor regnskapsfører kan merke av på linjen at den er kontrollert og i orden. Dette logges da som en aktivitet på pålogget bruker. Vil dette være godt nok i forhold til ønsket ditt?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Her er det noe jeg ikke er klar over. Hvordan skriver man ut denne journalen? Den nye funksjonen er det en hake som settes? Vil man da vite hva som er kontrollert? Det er kanskje mest kontonummer som må kontrolleres. På nye leverandører eller leverandører som det er endret kontonummer på disen sist betaling. Kunden jeg snakket med var vant til å ha print av jounalen også satte man på en kommentar med penn om at kontonr er sjekket mot faktura og funnet OK. Da kunne andregodkjenner velge å ikke sjekke, eller dobbelsjekke. 

av Ramon H. Iversen

Du finner en knapp nederst til høyre som heter Last ned. Marker linjen(e) du ønsker journalutskrift på, og klikk på knappen Last ned.

 

Tanken var å la brukeren kunne sette en hake på hver transaksjon som han/hun har kontrollert. Merk imidlertid at dette ikke er løst pr. idag, men ligger på utviklingslista for siste halvdel av 2019. Håper dette kan være en god løsning for din utfordring.

av Ramon H. Iversen
Status changed to: Status: Akseptert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"