Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Designe arbeidsprosesser via menyfeltet

av Anonymous
Status: Implementert

Som ny bruker i systemet skjer det med jevne mellomrom at man favorittmerker menypunkter. Man er fornøyd med å ha funnet frem blant alle valgene, og gleder seg over at hverdagen fremover vil bli litt enklere.

 

Ved jevnlig utforsking av systemet gjentar man favorittmerkingen, kanskje til det overdrevne, og ender følgelig opp med en uoversiktlig favorittmeny der man ikke husker hva man bruker de enkelte menypunktene til. Ikke helt hensiktsmessig. 

 

Min idé er følgende: Under favoritter, eller helst i menymargen (ytterste menypunkt) kunne man opprettet arbeidsprosesser. For eks. remittering, purring, fakturabehandling, etc. Mao prosessjobber der man i systemet må gjennom punkter steg for steg. På denne måten kunne man enklere kategorisert/vedlikeholdt rutineprosesser og unngått mye trykking. Ser også at denne funksjonaliteten kunne vært svært fordelaktig for brukere som har (veldig) begrensa arbeidsoppgaver i systemet. 

5 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Man kan lage egne arbeidsområder under meny. Man kan legge til paneler som navigerer til ønsket skjermbilde i menyen slik den er satt opp, man kan også flytte skjermbilder til eget arbeidsområde. Var det det du tenkte på? 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei og takk for hurtig tilbakemelding!

 

Det du beskriver høres kjempeaktuelt ut. Har prøvd å søke rundt etter hvordan man evt skulle sette dette opp, men uten hell. Glimrende hvis du kan bidra!

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg husker ikke om det var en god beskrivelse av dette i disse filmene: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Ny-versjon-19-05-Ny-navigasjon/ta-p/138315 men du kan kanskje starte der. 

 

Ellers så bør ditt kontaktpunkt hos Visma eller partner kunne hjelpe deg med dette. Man må ha korrekte rettigheter på brukeren sin, også en kjapp innføring i prinsippene. 

av Stian Alexander Lie

Hei Håvard, 

 

Du kan gjøre dette i ganske stor grad fra før. Så her kan du styre ganske mye. Men Det må gjøres 1 gang per klient, det kan ikke ligge i malklienten din. 

 

Stian

 

 

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Implementert

Jeg endrer status på denne til løst. Har man rolle som gir mulighet reigere menyer kan man legge til/ tilpasse - arbeidsområder, menyvalg og panler. 

 

Brukerterskelen er nok såpass høy på dette - at det kan være smart å kontakte din partner for hjelp eller innføring. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"