Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Direkte innsending av kvitteringer/bilag til Visma Financial.

av Anonymous (Oppdatert ‎22-11-2021 14:03 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Ønsker mulighet for direkte innsending av kvitteringer/bilag til Visma Financial. Mulighet for å kunne utføre kjøp for så å ta bilde av kvittering og sende dette direkte til Visma Financial. 

Jeg ser andre programmer tilbyr en App hvor du kan ta bilde av kvitteringer og sende dem til en gitt e-post i regnskapet. Da kan regnskapsfører plukke opp bilaget og bokføre det etter at det er blitt hentet fra innboks. Sånn som det er nå, så kan vi ikke dra PDF direkte fra Outlook (etter skanning, filen må mellomlagres) og vi må lagre for hver linje vi bokfører, for så å dra over kvittering. Dette er veldig tungvint.

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei,

 

Du kan benytte appen Visma Scanner til å ta bilde av fakturaer. Hvis du velger "AutoInvoice" inne i appen så sendes bildet til tolking i AutoInvoice og derfra går det videre til fakturainnboksen i Visma.net Financials.

 

Dersom det er kvitteringer for utlegg som den ansatte skal ha refundert, kan du benytte appen Visma Employee. Da går bildet til godkjenning hos leder før det betales ut til den ansatte. Det overføres også til regnskapet etter utbetaling.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Fredrik 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. I tillegg til kommentaren fra Magnus under, så har vi også fått Expense-integrasjonen som gjør at utlegg kan sendes fra Expense til ERP via Approval. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

xystein
CONTRIBUTOR *
av xystein

Hei Fredrik

Dette er et glimrende forslag, som reduserer ekstremt mye tid brukt på f.eks taskmgmt mellom regnskap og administrasjon. og innboksen kan brukes som en oppgaveliste for føringen.  Fiken har en løsning som fungerer utmerket, og som også lar deg ta inn selve mailen som bilag (siden de aller fleste sender kvittering inline disse dager). 

 

Jeg ser at vi kan spare et par timer i uken på dette når bilagsstrømmen øker, så jeg vurderer faktisk seriøst å bytte til fiken, listen over grunner til å bytte blir bare lengre og lengre. Mye av tiden brukt i financials i dag handler stort sett om å bruke tid på å dekke financials sine behov/ manuelle funksjoner, ikke nødvendigvis for vår egen del. Bilagshåndtering med 2 apper, og masse armer og bein er et glimrende eksempel på en prosess som er bygget for gamle bedrifter og deres utdaterte regnskapskontor og ikke for fremtiden.  

 

Bare et tips og et hint... 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"