Mine områder
Hjelp
Magnus skontorp
PARTNER

Leverandørens varenr ved varemottak

av Magnus skontorp
Status: Ikke prioritert

Ved varemottak i ScreenID=PO302000 ønsker jeg å kunne benytte leverandørens varenummer i mottaksdialogen. 

7 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Per i dag kan du legge inn leverandørens varenummer i varenummerfeltet, og riktig vare hentes da opp ( forutsatt at levarandørens varenummer ligger på varen). 

 

Er ønsket her å få opp feltet leverandørens varenummer? Eller er dagens funksjonalitet (reff innledning) nok. 

 

 

Magnus skontorp
PARTNER
av Magnus skontorp

Hei Ole,

 

 Hvis det er generert en innkjøspsordre i Visma.net så gjøres det et varemottak knyttet til denne. Enten direkte i ScreenID=PO302000 hvor man må hente opp den aktuelle innkjøpsordren, eller fra Innkjøpsordren med behandlingen "Angi varemottak".  I begge tilfeller får du opp detaljene fra innkjøpet (varenummer, antall etc..), her kan du så vidt jeg vet ikke endre på selve varenummeret? Det gir uansett ikke noe verdi for kunden å punche inn dette manuelt.

 

Usecase her er når man har sendt en innkjøpsordre fra Visma.net med et tilhørende varemottak, så vil lagermedarbeideren i mottaksdialogen kun se egne varenummer. Men i praksis så sitter jo han med leverandørens pakkseddel i hånda, den har jo som regel kun leverandørens varenummer på seg. Så da må lagermedarbeideren prøve å finne ut hva som matcher, altså hvilket varenummer som stemmer overens? Det er jo ikke slik at man alltid får bestilt mengde, så avvikskontroll er viktig.

 

Håper det var oppklarende. Ønske har jo ikke akkurat tatt av her på Community, men dette er viktig for logistikk-kunder 😊

Magnus skontorp
PARTNER
av Magnus skontorp

Ser at jeg var upresis i ønsket mitt;

Det jeg ønsker er å se leverandørens varenummer på linjenivå i mottaksdialogen, sammen med mine egne varenummer.

Da blir det enklere å gjøre varemottak med leverandørens pakkseddel. 

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***
av Kristian Tjensvoll

Hei,

vi stemmer også for dette, vi bruker alt for mye tid på varemottak når vi må ha innkjøp oppe i eget vindu for å kontrollere leverandørens varenummer mot det som skal kontrolleres i varemottaket. 

 

Er et meget viktig felt som burde være mulig å se i Varemottak. Dette er det eneste vi skal kontrollere når vi skal sjekke innkjøpt og gjøre varemottak

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Magnus 🙂

 

Vi lukker bare dette ønske siden vi allerede har et lignende ønske som er akseptert fra tidligere:

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Alternativt-Varenummer-fra-Innkjopsordre-ma-bli...

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"