Mine områder
Hjelp
Gry Ingebretsen1
CHAMPION *

Postere tap på krav

av Gry Ingebretsen1
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Detter er en tung og veldig manuell prosess.  Her bør det være mulig å kun markere kravet som skal tapsføres og sette status på faktura til "tap" og hvor da rett kontering automatisk blir påført.  

 

Hilsen

Gry Ingebretsen

7 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei @Gry Ingebretsen1,

Vi har laget et nytt brukertips på hvordan dette kan føres fra og med 01.01.2022. Dekker dette ditt behov?
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Registrere-tap-pa-fordring-fra-2022/ta-p/4...

Mvh
Markus Wang

Visma 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Gry 😊

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

psokonomi
CONTRIBUTOR *
av psokonomi

Enig med Gry her, dette bør dere endre, er jo heller ikke korrekt å opprette kreditnota når man skal tapsføre faktura.. 

Jeg sendte inn forslag til rutine på dette for to år siden (partner ønsket det). Har ikke hørt noe pt. Jeg har aldri jobbet på et økonomisystem med så omfattende prosess for å tapsføre en faktura.

 

Mvh

Per Sangnæs 

Sindre8
CONTRIBUTOR ***
av Sindre8

Hei,

 

Jeg vil gjerne anmode om at dere tar dette punktet opp til revurdering.

 

Jeg er enig med Per Sangnæs om at utstedelse av kredinota ikke er riktig måte å føre en tapsføring på, tillegg til at brukertipset som er beskrevet over er en ganske omstendelig prosess.

 

Etter min vurdering ville det vært praktisk, og også intuitivt, om tapsføring av kundefordringer kunne ligget under Avskriv saldo (AR505000), med to nye standard årsakskoder;  "Tapsføring av kundefordring med fradragsrett" og "Tapsføring av kundefordring uten fradragsrett".

 

 

 

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Basert på tilbakemeldinger vil vi se nærmere på denne prosessen.

 

Mvh Markus Wang

Visma

Sindre8
CONTRIBUTOR ***
av Sindre8

Det er fint - da skal vi vente spent på oppdatering etterhvert.

 

 

 

Forhåpentligvis er ikke dette noe som vil bli blant de mest brukte funksjonene i Financials 😉

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"