avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Stig Torp
PARTNER

Salgsordrestatuser bør vise om ordre er levert, dellevert, fakturert eller delfakturert

av Stig Torp
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei

Flere av kundene mine synes det er uoversiktlig at det ikke vises på selve salgsordren hva som er faktisk status på denne.

Idag er det mulig i ordreoversikten og klikke på hodet, og der vises bla "fakturert" som en ordrestatus du kan velge. Denne er pt ikke i bruk.

For å få kontroll på status på salgsordrene, og vise hvor i prosessen ordrene er vil jeg foreslå følgende:

Opprett følgende Ordre (salgsordre) statuser som henter informasjon fra leveranse og faktura :

1. Levering (denne finnes) - Ordren har en leveranse som ikke er bekreftet

2. Del-levert (her er det restantall - som finnes idag)

3. Levert (Her brukes Fullført idag)

4. Opprettet Faktura - denne finnes ikke idag (Her skal det være opprettet en eller flere fakturaer som ikke er oppdatert)

5. Del Fakturert - Finnes ikke idag (Her skal det være skapt og oppdatert en  eller flere faktura(er), men det er fortsatt gjenstående varer som skal leveres og/eller faktureres)

6. Fakturert (finnes, men er ikke ibruk idag) - Her skal alle varelinjer på salgsordren (både lagerførte og ikke lagerførte) være opprettet faktura på OG fakturaen være oppdatert

7. Overført til Autoinvoice - (finnes ikke idag ) her skal alle fakturaer med opprinnelse fra salgsordren være opprettet, oppdatert og sendt til autoinvoice. Det skal i tillegg ikke være  (nye) varelinjer på salgsordren som ikke er fakturert

Om det er flere som savner denne  funksjonaliteten/Oversikten fra salgsordre vær vennlig og lik og del.

Det jobbes med å endre på salgsordre nå, så det er nå vi har sjansen! Jo flere likes, jo større sannsynlighet.

mvh

Stig@abacus-it.no

4 Kommentarer
Erlend Ringsgård1
CONTRIBUTOR *
av Erlend Ringsgård1

Dette hadde vært til stor hjelp for oss i hverdagen for å kunne se status på ordrene.👍

av Kjetil Vikse Moen

Dette må definitivt inn når de skal skrive om løsningen.

Mvh

Kjetil

av Petter L Johansen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Takk Petter 🙂