Mine områder
Hjelp
Caroline Hisdal
CHAMPION *

Salgsrapporter

av Caroline Hisdal
Status: Ikke prioritert

Heisan,

Varene våre er delt inn i varegrupper (heter prisprofil i visma.net)

Varene våre er også delt inn med kostandsbærer og avdeling.

Men det går jo ikke å gjøre salgsrapporter på disse parameterne?

 

Trenger rapport som viser antall solgte pr varelinje pr måned - for innkjøpsformål.

Trenger der å kunne sortere på varer tilhørende en leverandør.

 

Finner rapporten salgslønnsomhet pr vareprofil og vare - altså salg pr lagerførende kontra ikke lagerførende vare? vareprofil vært byttet ut med prisprofil og/eller kostnadsbærer så hadde den vært brukbar. Gjerne at man kan gjøre utvalg på flere varegrupper (prisprofiler).

 

vennlig hilsen

Caroline Hisdal

 

2 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei Caroline,

 

Visma.net kan brukes på mange forskjellige måter. Noen bruker prisprofiler slik du gjør, andre bruker vareprofiler eller salgskategorier. Siden det er mange måter å sette opp Visma.net, klarer ikke standard-rapportene å treffe alle mulige kombinasjoner. Derfor har vi gjort det slik at man kan endre på rapporter og man kan lage sine egne - såkalte egendefinerte forespørsler.

 

Din Visma-partner skal kunne hjelpe deg å lage den forespørselen du trenger med akkurat de feltene du ber om. Ta kontakt med vårt kundesenter dersom din Visma-partner ikke kan bistå.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei

 

Ditt ønske har ikke mottatt nok stemmer til å prioriteres. Ta kontakt med din partner da jeg antar at dette kan tilpasses din løsning.

 

Mvh

Petter Johansen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"