avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Mari Kjellesvik
PARTNER

Varelagerstatuslinje på innkjøpsordre

av Mari Kjellesvik (Oppdatert ‎30-10-2020 14:44 av Nina Bredholt VISMA )
Status: Stem - Vi vurderer!

Registrerer et ønske på vegne av kunden. Vil ha opp varelagerstatus nede i innkjøpsskjermbildet, slik det er tilgjengelig i salg. Se vedlagt skjermbilder.

3 Kommentarer
AndreasS1
CONTRIBUTOR ***
av AndreasS1

Behovet for dette hos oss er så stort og prekært at jeg må påpeke en del ting her. Vi har nå bestilt alt for mye av flere artikler deler pga. denne problemstillingen. 

I vårt gamle system så var sto dette rett i bestillings modul, så vi fatter ikke at dette ikke er i Visma.net logistikk modul. 

SnipImage.JPG

Innkjøp:

Når vi jobber med innkjøp som er store så tar det alt for lang tid å sjekke om vi har delene i bestilling for å passe på at vi ikke bestiller opp for mye.

Salg: 

Når vi snakker med kunder på telefon og legger til artikler på salget og ikke har det på lager tar det alt for lang tid å sjekke om deler er på vei inn eller må bestilles. Kunder som ringer spør nå ofte "Halo er du der" når vi venter på å finne ting.

Noen årsaker til at det kan bli bestilt deler flere ganger på rad i perioder: 

- Stor pågang pga. sesong. 

- Mye pågang på noen deler i perioder. 

- Leverandør som ikke har klart å levere i tide på tidligere ordre (Spesielt nå i Corona tider).

1 artikkel tar fra 15-25 sec å sjekke status på under Lagerallokeringsdetaljer, når jeg veit akkurat hva jeg ser etter. 

25 artikler: 7 - 10 min

50 artikler: 14 - 20 min

100 artikler:  28 - 40 min

200 artikler: 56 - 80 min

Alvorlighets grad: Særdeles kritisk for vårt firma og ansatte.

Samme problem stilling: @"I bestilling" vise nederst i ordreregistreringsskjermbildet 

AndreasS1
CONTRIBUTOR ***
av AndreasS1

Innkjøp:

På Innkjøp så hadde det vært absolutt best å ha fanen som man har inn på "legg til varer" rett i skjermbilde. Som vist på dette bilde. 

Innkjøp.png

AndreasS1
CONTRIBUTOR ***
av AndreasS1

Salgsordre: 

Dette er jo en mulig løsning på å få indikasjon på hva som er på vei inn, men de ansatte synes ikke dette var helt OK. Så vi velger å fortsette å ha denne saken åpen som et ønske om forbedring. 

Bestilling i Visma net.png