Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Automatisk utlogging fra Visma Attach når passord blir skiftet i Visma.net

av Anonymous (Oppdatert ‎01-03-2021 21:33 av Sofie Gjemmestad VISMA )
Status: Implementert

Hei,

 

Per idag så blir man ikke automatisk utlogget fra Attach når man bytter passord på sin Visma.net brukerkonto. 

Jeg har opplevd noen tilfeller når ansatte har byttet passord i Visma.net men ikke åpnet Attach før de er i luften på et fly. Da er mobilen i flymodus, og ansatt kan "køe" vedlegg uten at bli avlogget (for at logge på med nytt passord slik de skulle blitt hvis de var på net)

Når de kommer på nett igjen, og reisene skulle ha blitt sent, da blir ansatt utlogget fra Visma Attach, når de har logget på igjen er vedleggen de registrerte på flyet borte uten forklaring.

 

Altså, kunne passord endring i Visma.net trigge utlogging i alle applikasjoner den ansatte bruker?

4 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert

Hei du, takk for innspillet

Det er nok ikke passord-endringen som er årsaken til det du beskriver.

Problemet - som noen har opplevd - skal forøvrig være løst. 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Gunnar,

 

Takk for svar, bra at det er løst.

Blir det noen endring ved passord skifte oppsettet?

Jeg må spørre, hvis jeg gir deg brukernavn til en som har opplevd problemet, kan dere finne frem de vedlegg som ble "køet" når ansatt la de til i Attach mens mobilen var i flymodus, eller er de spårløst forsvunnet?

 

Hun har nemligen registrert dem pånytt, og jeg tenker at det vore skikkelig dumt hvis de forsvunne vedleggen nå kommer tilbake til brukerens Attach slik at hun får dobble kvitteringer.

 

Ønsker deg en fin dag videre 🙂

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Gunnar,

Godt nytt år!

Jeg har nettopp byttet passsord på min Visma.net bruker konto på WEB.

Av nysgjerrighet åpnet jeg deretter min Attach, hvor jeg allerede var innlogget (jeg har ikke åpnet Attach siden tidlig desember) med mitt gamle passord.

Jeg kunne oppfriske Attach oversiktsbildet uten å bli utkastet eller motta noen melding om at passordet for min konto var byttet. 

Jeg kunne i Attach ta bilde, registerere utleggstype og alle andre felt og sende kvitteringen.

 

Jeg gikk tilbake til WEB, min Expense konto, og sjekket hvis jeg kunne plukke opp bildet. Det kunne jeg gjøre.

Jeg har registrert bildet i en Expense claim, og jeg fikk sende den til godkjenning.

 

Er dette riktig?

 

Jeg har avbruttet godkjenningen, men spart Expense ID, hvis dere ønsker å se på det.

 

Mvh Peter

 

av Gunnar Glendrange

Personlig synes jeg det er fint som det er. Ser ikke behovet for å tvinge avlogging og ny pålogging (App) fordi jeg endrer passordet.

Et annet spørsmål er hvor lenge App bør forbli pålogget. Også der er jeg glad for at jeg slipper å logge meg på alle App'er hele tiden.

Men har forståelse for at andre mener noe annet:)  og, det er også noe vi diskuterer - så hvem vet:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"