Mine områder
Hjelp
Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***

Ønsker endring på fakturering av Expense brukere

av Cegal Finans
Status: Stem - Vi vurderer!

Bakgrunn:

I dag fakturer Visma, via partnere, oss sluttbrukere kvartalsvis på forskudd for alle brukere med rollen "Expense Regular User", uavhengig av faktisk bruk. I tillegg til dette kreves det 30 dagers oppsigelsestid for denne typen brukerrolle.

 

Dette innebærer i praksis at vi kan risikere å måtte betale for ansatte i 4 måneder etter at de har sluttet hos en av våre sluttkunder. Dette mener jeg er uholdbar lisenspolitikk i 2019. Når no Visma skal begynne å ta betalt for Payslipp (som de alltid har fremhevet som gratis), så mener jeg at det er tid for et lite opprør på denne lisenspolitikken. Så stem i vei 🙂

 

Mitt forslag er som følger:

Visma og partnere kan kun fakturere for faktisk bruk av Expense. På samme måte som for Autopay, Autoinvoice og andre applikasjonar kan Visma kun fakturere per refusjonskrav. Alle brukere som er tildelt rolle som "Expense regular user", men som ikke har brukt systemet i perioden skal ikke koste noe.

Denne faktureringen skal skje per måned og etterskuddsvis.

3 Kommentarer
Marit Matre Birkenes
CONTRIBUTOR **
av Marit Matre Birkenes

Senest på lønnsforum denne uken ble det fremhevet fra Visma at Payslip er gratis, og anbefalt å ta i bruk.

Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***
av Cegal Finans

https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-Lonn/Informasjon-om-prisendring-pa-Visma-net-payslip/...

 

Klarer Visma å fakturere etterskuddsvis på Payslip så klarer de vel også dette for Expense skulle man tro..

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Heilt enig! Vi har vore "flinke" og fjerna tilganger 1-2 ganger i året, men har likevel endt opp med ein kostnad på ca kr 180 pr. reiserekning. Tungvint og dyrt system.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"