Mine områder
Hjelp
Inger Elise Isa
CONTRIBUTOR **

Oversiktsrapport - ønskes tilbake

av Inger Elise Isa
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei.

Kan vi få tilbake oversiktsrapport som var i Expense?
Trenger rapporten som viser hvilke reiser/utlegg som er godkjent, reiseID, beskrivelse, ansattes navn, reiseperiode, kostnadsbærer og kostnad pr reiseID. 

Dette var en fin og nyttig rapport som savnes. 

23 Kommentarer
Marit_S
CONTRIBUTOR **
av Marit_S

Hei

Enig i det.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Hei! 

Oversiktsrapporten er erstattet med den nye transaksjonsoversikten. Den er foreløpig mulig å ta ut i Excel, men vil også kunne vises direkte i Expense i en senere versjon. Den skal inneholde de samme feltene som dere hadde i den forrige rapporten. 

Men kom gjerne med innspill til hva dere savner i transaksjonsoversikten slik at vi kan videreutvikle denne til å dekke de behovene den tidligere rapporten hadde. 

 

Mvh

Hanna

Marit R Tveit
CHAMPION *
av Marit R Tveit

Men savner oversiktsrapporten likevel. 

Transaksjonsoversikten er et godt supplement men er ingen god erstatter.

Det er ikke det samme å få et Excel-ark hvor en må filtrer og summere selv.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Takk for tilbakemelding. Jeg tar de med videre når vi skal videreutvikle den nye rapporten 🙂 

 

Mvh

Hanna

Marit R Tveit
CHAMPION *
av Marit R Tveit

Flott at dere skal vurdere det.

Etter min mening er det altfor tidlig å fjerne oversiktsrapporten, når produktet dere erstatter det med er så dårlig.

MarenVelle
CHAMPION **
av MarenVelle

Den håper jeg virkelig kommer tilbake. Når vi overfører reiseregninger fra netexpense til HRM så er det basert på Godkjenningsdato, ikke transaksjonsdato..

 

Hvordan kan jeg nå kontrollere det som faktisk blir ført over til HRM, når jeg ikke kan ta ut den tilhørende rapporten?

Oversiktsrapporten er super. Her luker man fort ut dersom noe ikke stemmer. 

Denne kan dere ikke mene å fjerne 😮

 

Jeg forsøkte å ta ut transaksjonsrapporten for kontroll opp mot det som faktisk blir overført. Det fungerer den ikke til.

Marit R Tveit
CHAMPION *
av Marit R Tveit

For å være helt konkret i Transaksjonsrapporten mangler vi oversikt.

Vi mangler også

Mulighet til å ta ut tall etter godkjenningsdato

Mulighet til å kun ta ut godkjente reiser

Sum pr reise

Sum totalt

Utskrift til PDF direkte uten å måtte bearbeide dataene videre.

 

Ja vi kan laste ned lage en Pivot, med summer selv

Men for oss er tid en knapphetsfaktor, og det koster penger for våre kunder. Om vi bare trenger 5 minutter ekstra hver måned er det minst 1 time ekstra for våre kunder i året. 

anita Øverby
PARTNER
av anita Øverby

Det er helt utrolig at Visma bare tar vekk utskrifter som kundene bruker daglig. Hvorfor kan de ikke beholde denne utskriften og heller lage tilleggs rapporter. Har kunder som nå sliter med å få full oversikt over reiseregninger som skal over til lønn.

Utvikling bør samarbeide mer med de som sitter på support i Visma. De vet hva kunden ønsker og bruker.

Anne Aftret
CONTRIBUTOR *
av Anne Aftret

Jeg trenger også å få oversitsrapport tilbake. Veldig viktig. Det er eneste rapport som fungerer for oss. Ellers er det umulig for oss å holde kontroll på reiseregninger som blir overført til lønn. Det er ikke første gang dette skjer. Det blir krise. 

SOLHAG
CONTRIBUTOR **
av SOLHAG

Må vi stemme for å få tilbake en rapport vi har behov for, og som er erstattet av en rapport som vi ikke kan  bruke? 

Hvorfor kan ikke begge rapportene være tilgjengelig inntil den nye rapporten kan brukes på samme måte som oversiktsrapporten ?

lonn-vifiber
CONTRIBUTOR **
av lonn-vifiber

Helt enig at oversiktsrapporten må tilbake. Transaksjonsoversikten får jeg ikke helt til og stemme? Er det bare meg?

Michelle-91
CONTRIBUTOR *
av Michelle-91

Jeg er helt enig i det alle skriver her, og ønsker at oversiktsrapporten kommer tilbake. Det er veldig rart og fjerne en velfungerende rapport, da den nye rapporten ikke kan benyttes på samme måte. Er det ikke mulig å legge inn "Oversiktsrapporten" igjen inntil "Transaksjonsoversikten" er ferdig utviklet? Alternativt, når kan vi forvente at den nye rapporten blir oppdatert? Jeg håper VISMA tar 

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid

Hei! 

Det er slik at det verktøyet som ble brukt for å lage den gamle oversiktsrapporten er i ferd med å fases ut. Det vil derfor ikke være mulig å få tilbake nøyaktig den samme rapporten. Dette er også grunnen til at den nye rapporten kom på plass. Når det er sagt så skal vi selvfølgelig videreutvikle den nye rapporten slik at vi dekker flest mulig behov i denne. Vi tar med oss alle tilbakemeldinger videre i utviklingen av rapporten 🙂 

 

Mvh

Hanna

Michelle-91
CONTRIBUTOR *
av Michelle-91

Ok, takk for rask tilbakemelding og informasjon. Jeg ønsker at det skal være mulig å kunne se status på både "Godkjente regninger" (ikke utbetalt) og "Utbetalt", slik som i den gamle rapporten. Det var en veldig nyttig funksjon ved kontroll av reiseregninger og utleggsrefusjoner.

Inger Lise1
CONTRIBUTOR *
av Inger Lise1

Hei

Helt enig. 

Jeg brukte dette som en oversikt med navn og ID reiseregning og eventuelt hvilke kontoer i regnskapet jeg overstyrte inne i Visma Contracting - som et "regnskapsbilag" 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Oversiktsrapporten er et "must" for kontrollformål. Den viser en sum per claim, og kan tas ut på godkjent dato.

Excelrapporten kan ikke brukes på samme måte. Den er basert på annen dato (levert ?) og claims er splittet over flere linjer/beløp. Blir for tidkrevende å summere hver claim. Så mister nå denne kontrollen helt. 

Wenche Haugen2
CONTRIBUTOR **
av Wenche Haugen2

Helt enig i de fleste kommentarene her.

Den nye excelrapporten er tilnærmet ubrukelig i forhold til oversiktsrapporten som var tidligere.

I og med at det er teknisk umulig å få tilbake den gamle rapporten så bør excelrapporten kunne oppgraderes snarest mulig slik at vi kan hente inn samme søkevalgene som i den tidligere rapporten.

Det er både tidkrevende og uoversiktlig å jobbe med den rapporten som ligger her nå.

 

HegeMadsen
PARTNER
av HegeMadsen

Enig med alle over her!

Denne rapporten er savnet!

Elisabeth Tidemand
CONTRIBUTOR *
av Elisabeth Tidemand

Ja - vil ha den gamle rapporten tilbake 🙂

MargretheR
CONTRIBUTOR ***
av MargretheR

Helt enig med alle over! Jeg savner å kunne ta ut rapporten på godkjenningsdato.

lonn-vifiber
CONTRIBUTOR **
av lonn-vifiber

Hei,

Den nye rapporten blir ikke riktig for har flere ganger hatt utlegg som har flere linjer at det kun vises en linje i rapporten men i utlegget er det mange flere utlegg.

Flere som har dette problemet? Tar tid og gjennomgå rapportene når de i tillegg ikke stemmer så må manuelt legge til ihht. importen i Visma lønn.

Håper dere får ordnet ny rapport som den vi hadde fra før av:-)

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎13-08-2021 11:29 ( )

Selv om du sorterer på "approved" og "dato" blir sum en annen enn i eksportfil til lønn, pga det ikke er godkjent dato men transaksjons- el. annen dato som viser. Så jeg har gitt den fullstendig opp. Fikk imidlertid muligheten til å gi en tilbakemelding om løsningen inne i expense, og oppga der at det var behov for å få den gamle rapporten tilbake. Oppfordrer alle til å gjøre det samme !   

Siri_Hovland
PARTNER
av Siri_Hovland

Kommentar til den nye transaksjonsoversikten: Hvordan får vi denne på norsk? Det er et irritasjonsmoment for kundene både at den gamle rapporten er borte, og at denne nye i tillegg er på engelsk. Jeg finner ingen valgmuligheter for det. Oppleves lite brukervennlig når man ønsker at systemet skal være på norsk.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"