Mine områder
Hjelp
Jan-Erik Hansen2
CONTRIBUTOR **

Reise på natt uten hvile

av Jan-Erik Hansen2
Status: Stem - Vi vurderer!

Når en bruker legger inn reise fra f.eks 20:00 til 08:00 neste dag, så legger den automatisk inn diett/hotell, og det kan ikke tas bort. Må fjerne det i lønnssystemet manuelt etterpå for at det skal bli riktig og lovlig. Dette gjelder en servicebedrift som har vakt/utryknings ordning og det må jobbes på natten. Den ansatte har fri / hviler etter jobb er utført.

 

Dette burde vel strengt tatt vært her da systemet skal støtte statens reiseregulativ.

4 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Åpen

Hei du, litt vanskelig med sikkerhet si hva du prøver / opplever ... men om dere normalt reiser med diett, skal det være mulig å si at diett ikke skal beregnes likevel (i dialogen hvor du sier når reisen har vart). Sjekke det, så går det forhåpentligvis bedre!

Jan-Erik Hansen2
CONTRIBUTOR **
av Jan-Erik Hansen2

Hei, vi bare adminiserer løsningen for brukeren. Men problemet er vel at de har krav på diett, men ikke for hotell overnatting som ikke er blitt brukt. Snakket med support hos dere, og var de som ba meg legge en sak fordi de mente at dette ikke gikk rett slik det var, og at sak var meldt som ønske før. Men at det ble høyere prioritert hvis kunder la inn ønske selv.

av Gunnar Glendrange

Beregningen av nattillegg du tenker på, høres det ut som. I skjermbildet med måltidsfradrag - kan man fjerne det 

Jan-Erik Hansen2
CONTRIBUTOR **
av Jan-Erik Hansen2

Nei, det er ikke nattillegg. Arbeidstaker skal ha diett for arbeid utenfor hjem 6-12 timer, arbeidstaker kjører hjem etter oppdrag og overnatter ikke. Velger du bort nattillegg så kommer kun valg av overnattingstype opp, velge hotell, hybel, brakke, privat osv. Kan ikke velge bort måltidsfradrag. Syns det er rart at annen support konsulent (Vidar) med en gang når jeg la frem problemstillingen sa at dette hadde de vært borti før og det var en mangel i systemet. Vi løser det ved å trekke hotell ut ved lønnskjøring, men dumt å manuelt måtte huske dette, og at reiseregningen sånn sett ikke er korrekt utfylt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"