Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Visma.net Admin - Configuration - One time emergency codes

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei!

 

Når en ansatt har aktivert 2FA til sin Visma.net konto, og av en eller annen grunn ikke lenger får opp gyldig kode, så har vi selv kunnet generere opp engangs kode slik at den ansatte kan få logget på sin Visma.net konto og fikset det nødvendige selv. Uten at trenge involvere Visma.

Vår tilgangen har blitt fjernet (uten at vi har blitt informert så vitt jeg vet)  og nå må Visma involveres i slike tilfeller.

 

Mitt ønske er at alle Visma.net Admins får tilgbake tilgangen at generere kodene .

 

Dette handler om at kunne gi god service til våre felles kunder.

Når en bruker må vente unødvendig lenge på at få fikset en slik bagatell så skaper det misnøye og dårlig omtale av både Azets og Visma.

 

Jeg syns egentlig at dette er noe som ansatt skulle få ordnet selv, gjennom f.eks. reserver e-post adresse, kontroll spørsmål el.

Da hadde vi alle sluppet mye frustrasjon og dårlig omtale.

 

På forhånd tusen takk for at dere vurderer dette raskt 🙂

 

Mvh Peter

1 Kommentar
av Edwin Myrvold-Sijtsma

Hei. Takk for tilbakemeldingen. På grunn av sikkerhet er funksjonaliteten endret, i perioden etter det ble fjernet.

 

Det er fortsatt mulig at en Visma.net Admin bruker kan generere koder. Forskjellen med hvordan det var før er at en Visma.net Admin bruker må være registrert i Visma Connect med:

  • rettigheter til å generere engangskoden
  • domene (r) administratoren er autorisert til å utføre handlingen for

Målet er at dette kan administreres i en Visma Connect Admin (arbeidsnavn). Det er ikke utviklet enda per i dag og står på roadmappen for i år.

 

Frem til det er på plass kan følgende rutine brukes: 

 

Generering av engangskoder for Visma Connect brukere med totrinnskontroll

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"