Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Beskrivelse under prosjektstatuser

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

Når en endrer status på et prosjekt og skriver en tilhørende beskrivelse i statusfeltet, så er beskrivelsen "sticky" og blir ikke endre før noen sletter den.

 

For oss virker det mye mer logisk at beskrivelsen (som kan tolkes som en kommentar til statusendringen) blir automatisk resatt/slettet når en endre statusen, uten at den manuelt må fjernes.

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Ja! Når jeg eksporterer prosjekter til excel så får statusfeltet i excel benevnelsen "Status + kommentar" - det vil si at jeg har i min pivot-tabell flere statuser som er "ferdig" men med påhengende tekst også. Det gjør rapportering og oversikt problematisk for meg som tar ut rapportene i excel.  I excelarket mitt har jeg statuser: "Ferdig - utlevert" - "Ferdig - venter kunder" osv... men vi har bare en eneste status som heter "ferdig" - få kommentaren inn i egen kolonne også! 

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Enig i at Beskrivelses-feltet automatisk bør "blankes ut", i det man endrer prosjektstatusen.

Vi har også et tilknyttet behov, også med tanke på frheimen sin kommentar over. Jeg la den inn som en egen idé her på Community.

av Christian Alne
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Joachim,

 

Jeg forstår hva du mener, men tror det er mange som bruker beskrivelsesfeltet til informasjon uavhengig av prosjektstatus. 

Så vi vil ikke gjøre noen endringer her.

 

mvh
Christian

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"