Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Filter på prognose

av Anonymous
Status: Stem - Vi vurderer!

Hadde vært fint å kunne ha et filter på prognose, slik at man f.eks. kunne få opp et spesifikt år, og da også totalen av det året i kolonnen til høyre. Har kunder som har prosjekt som går over flere år, og da kan det være nyttig å se prognosen for et spesifikt år, og totalen av det året og ikke akkumulert over alle år 

 

 

 

2 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎14-09-2018 16:22 ( )

Jeg kan ikke se Tonje fra Visma sin kommentar her....det er bare en tom kommentar?

 

Helt enig i ønsket fra tarseth, og jeg ble faktisk bedt om å registrere inn et slikt ønske fra administrasjonsleder i vår bedrift - greit å se at andre også har sett dette.

 

Prognose-oversikten virker jo egentlig litt ubrukelig når oppsummeringen er på hele prosjektets levetid og man ikke kan legge inn noe filter på "hittil i år" eller "dette året". Det er inneværende års prognose som som regel er interessant, så det burde vært standard-valgt, så kunne man evt. fjerne det filteret for å se prognosen for hele prosjektets levetid (da kan man stille seg spørsmålet om det faktisk fremdeles er "prognose" men ok).

 

Det er mulig å gjøre en "walk-around" opprette en rapport som viser prognoser for prosjekter, men årets prognose for et prosjekt burde vært lett tilgjengelig på prosjektsiden, ja.

 

Hvordan evt. lage en prognose-rapport for ett bestemt prosjekt:

  1. Gå inn på rapportgeneratoren, velg "Økonomi" og rapport-type "Prosjektanalyse"
  2. Velg evt. bort alt av avdeling, prosjektleder, salgsfremdrift og åpne/lukket.
  3. Sett filter kun på prosjektnummer, og sett samme prosjektnummer fra og til (eller legg inn serie av prosjekter hvis man vil ha prognoser for flere)
  4. Velg hvilke kolonner man vil ha, f.eks. Utgiftsprognose og Inntekter prognose
  5. Velg gruppering på prosjekt
  6. Velg f.eks. "dette året" for tidsramme

...da får man en oversikt over prognosene for ett prosjekt eller en serie av prosjekter såvidt jeg kan se.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"