Mine områder
Hjelp
ØysteinR
PARTNER

Klarere definisjon roller selger vs. prosjektleder/kundeansvarlig/kundekontakt/salgsperson

av ØysteinR
Status: Åpen

Ønsker at kundeansvarlig selger f.eks. klart/gjennomgående kan defineres som "kundeansvarlig" i salgsfase (Salg) og prosjektleder som prosjektleder i prosjektfase (Prosjekt).


Nå oppleves de ulike betegnelser uklart i systemet ift. selger/kundeansvarlig. En selger betegnes som kunde«ansvarlig», kunde«kontakt», «salgsperson» og «prosjektleder» Trengs alle? Skaper uklarhet ift. brukere/rapporter.


Kan f.eks. en selger i salgsfasen være definert som en kundeansvarlig/KAM i stedet for prosjektleder?

 

Mvh Øystein

1 Kommentar
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎26-04-2021 15:40 av Arthur Kvalheim )

Enig. Samme felt må ha en konsistent benevnelse gjennom hele systemet, for å unngå forvirring. Og to ulike felt må ikke ha samme benevnelse.

Dette gjelder blant annet benevnelsen Kundekontakt.

I rapportgeneratoren - og dermed i alle rapporter brukerne lager selv, og rapporter på startsider - så brukes benevnelsen Salgsperson, for feltet der den interne personen som har opprettet et salgsprosjekt lagres. To andre steder vises derimot benevnelsen Kundekontakt for akkurat det samme feltet: Den interne personen som har opprettet et salgsprosjekt.

 

I tillegg brukes benevnelse Kundekontakt enkelte steder for feltet med kontaktpersonen hos kunden, for eksempel i fakturaer. Det samme feltet (kontaktperson hos kunden), benevnes også noen steder for Kontaktperson (rapportgeneratoren) eller Prosjektkontakter (salgsfanen i prosjektet). Dette skaper forvirring.

 

Jeg ser to steder der det tydelig burde endres benenvelse:

 

Her bør benevnelsen Kundekontakt erstattes med Salgsperson:


26-04-2021 15-19-26.jpg

 

...og her...:


26-04-2021 15-18-32.jpg

 

  • Feltet Prosjektleder virker å ha konsistent benevnelse gjennom hele systemet. 
  • Det samme gjelder kanskje Kundeansvarlig på kunden.
  • Disse to feltene er jo forskjellig fra Salgsperson, og Kundekontakt (kontaktperson hos kunden).
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"