Mine områder
Hjelp
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

Koble tilbudsstatus og salgsstatus for tilbud sendt

av Arthur Kvalheim
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi har en salgsstatus som heter Tilbud sendt. Vi har også en tilbudsstatus som heter Sendt.

Det hadde vært fint om salgsstatusen blir oppdatert av seg selv (eller med et forslag fra systemet), når man setter tilbudsstatus til Sendt. Likt som for tilbudsstatus Vunnet.

Det gjøres kanskje med en ny status som er koblet sammen her:
image.png

image.png

2 Kommentarer
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Jeg ser at denne allerede går an å koble, så idéen kan fjernes. 

 

I det nederste bildet over, går det an å sjekke av i boksen for "Standard for tilbud". Jeg testet dette og oppnådde da det jeg beskriver over. Men jeg glippet altså på å se den muligheten i innstillinger. Det blir kanskje bedre i nytt brukergrensesnitt. 🙂

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎23-04-2021 15:02 av Arthur Kvalheim )

Jo, idéen min er fortsatt gyldig (beklager, her har jeg rotet litt i testingen).

I dag (med nye brukergrensesnitt for innstillinger) finnes den samme muligheten som alltid har vært: å sette en standard salgsstatus for prosjekter når man oppretter tilbud (uavhengig av statusen på tilbudet). Dette bør være avhengig av statusen på tilbudet.

 

Dagens mulighet i innstillingene:
23-04-2021 14-50-34.jpg

Vi ønsker at denne funksjonen skal endres og fungere på samme måte som Vunnet statuser og Tapte statuser (se bildet over). Disse fungerer slik, at når man setter tilbudsstatus Vunnet, Tapt eller Ikke levert tilbud, så endres prosjektstatus til Vunnet eller Tapt. 


På samme måte bør det være Tilbud sendt statuser, slik at når man setter status på et tilbud til Tilbud sendt, så endres status på prosjektet også til Tilbud sendt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"