Mine områder
Hjelp
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***

Public roadmap

av Tormod Solem Slupphaug
Status: Stem - Vi vurderer!

Det henvises i mange sammenhenger her inne til roadmap. Det ligger bl.a. inne 16 "Aksepterte" ideer, hvorav mange har ligget urørt i 1-2 år eller mer. Skulle veldig gjerne ønsket at roadmap hadde ligget offentlig ute (dvs. at det ligger åpent for oss.

 

NB! Jeg ønsker ikke å foreslå at Visma skal bruke ekstra tid på å vedlikeholde to ulike versjoner av roadmap, en for intern og en for ekstern kommunikasjon. Ønsker bare rett og slett at man flytter roadmap fra der det i dag ligger internt til hit på Community. Jeg har imidlertid forstått det slik at man er litt redd for at vi kundene kan henge oss opp i datoer og vil kunne bli frustrert når tidsestimat brytes.

 

Jeg tror tvert imot at et offentlig roadmap vil heller vil føre til økt aksept og forståelse for at ting ikke alltid blir som man planlegger, og oppfordrer Visma til å ha litt troen på oss 😊

 

 

Det bør ikke være så himla vanskelig å få til heller, her er et lite utkast: 

 

2020 Q22020 Q32020 Q4
  • IMPLEMENTERT: Stoppeklokke
  • Visma.net ERP-Expense integrasjon
  • Integrasjon med One Stop Reporting
  • Innkjøsordre
  • Extranet - dele prosjektet med kunde (utsatt fra Q3 2019)
  • Automatisk fakturering
  • Avhengigheter - Prosjekt-fase
  • Bedre håndtering av deltidsansatte

 

På roadmap, men uten fastsatt dato (akseptert, men foreløpig ikke prioritert):

2 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎25-06-2020 08:15 ( )
Status changed to:

Hei Tormod, 

Vi vurderer dette fortløpende, men det er som du sier endringer som gjør at ting tar lengre tid, ting blir omprioritert og ofte er vårt roadmap uoversiktlig,men intern link til oppgaver som skal gjennomføres. 

Vi skal gjøre en helhetlig vurdering på dette igjen. Når vi får mer ferdig i det nye grensesnittet vil det være enklere å få til et oversiktlig roadmap med kundeverdi. 

 

 

Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Tusen takk @Anonymous for god forklaring på hvorfor dette ikke er mulig/hensiktsmessig per dags dato. Forstår og aksepterer den 😊

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"