Mijn Communities
Help

Migratie IP adres Visma.NET

door rachidahaddou (Bijgewerkt ‎30-09-2022 14:18 door rachidahaddou VISMA )

Op 13 oktober vanaf 18:00 vindt een conversie van het IP adres voor Visma.net HRM plaats. Om deze technische aanpassing te laten plaatsvinden zal gedurende de Service Window vanaf 18:00 Visma.net HRM niet beschikbaar zijn. Zodra de aanpassing is gedaan wordt Visma.net HRM weer vrijgegeven. 

 

Wat gaat er precies gebeuren 

Gedurende de Service Window zullen wij een wijziging in onze technische infrastructuur doorvoeren. Wij zullen het IP adres wijzigen. 

 

Wat ga ik hiervan merken?

Dit heeft in de meeste gevallen geen impact op het gebruik of de verbinding met Visma.net HRM. In geval van speciale IT policies waarbij IP adressen worden geblokkeerd is het van belang jouw ICT van dit bericht op de hoogte te stellen. 

 

Wat moet ik doen als ik op 14 oktober toch geen verbinding kan maken?

Controleer eerst of een andere website wel verbinding maakt. Als dit wel het geval is dan heeft jouw organisatie wellicht wel een policy op IP adressen. Neem dan contact op met jouw eigen ICT. Indien er toch een ondersteuning gewenst is, registreer dan een aanvraag via “mijn support”. 

4 Opmerkingen
Eric Braat
CONTRIBUTOR ***
door Eric Braat

Vraag: Is het nieuwe IP adres al bekend zodat wij hier vooraf al rekening mee kunnen houden?

johnker
VISMA
door johnker

Dag @Eric Braat ,

 

Het huidige outbound IP adres 91.123.58.185 wordt gewijzigd naar 185.206.5.25, 

Ellen_Sannes_
CONTRIBUTOR ***
door Ellen_Sannes_

Is er bekend hoe lang VISMA niet beschikbaar zal zijn? 

johnker
VISMA
door johnker

We verwachten, dat de wijziging om 21:00 doorgevoerd is.