Mijn Communities
Help

Vervanging nu ook in te stellen via Youforce desktop

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎05-10-2022 16:40 door Remco te Ronde VISMA )

Voor de zomer hebben we gerealiseerd dat alle rollen in de Youforce app vervanging kunnen instellen. Omdat we alle functionaliteiten van de Youforce app ook altijd beschikbaar maken via een desktop/laptop kan vervanging nu ook worden ingesteld in de desktopversie van Youforce. Zo kan een manager of andere rol zijn taken voor ‘declaraties’ en ‘ziekteverzuim’ overdragen aan een collega.

 

Hoe navigeert een gebruiker er heen vanaf Youforce?

Via Portaalbeheer kan de beheerder van Youforce gebruikers toegang geven tot de tegel ‘vervanging’. Zodra de tegel is toegevoegd is het voor deze gebruiker zichtbaar als volgt:

Vervanging Youforce Portaal.png

 

 

Hoe navigeert een gebruiker er heen vanaf Home?

Organisaties die werken met Home als startpagina voor Youforce zullen zien dat de link naar ‘vervanging’ beschikbaar is in het onderdeel 'Jouw applicaties'

Vervanging Home.PNG

 

Hoe werkt het en hoe autoriseer ik managers en andere rollen?

In alle gevallen komt een gebruiker uit op het volgende scherm. Het instellen van een vervanger of het wijzigen van een bestaande vervanging werkt exact hetzelfde als beschreven in het eerdere nieuwsbericht.

RemcoteRonde_1-1664980369233.png

 

Ook hoe je via 'autorisatiebeheer' de rechten toekend aan managers, back-up managers en andere rollen lees je terug in het eerdere nieuwsbericht.

 

 

Hoe autoriseer je de tegel voor het Youforce portaal?

Via Portaalbeheer kan de beheerder van Youforce gebruikers toegang geven tot de tegel ‘vervanging’. 

Vervanging Portaalbeheer.PNG

5 Opmerkingen
MaaikevEijk
CONTRIBUTOR **
door MaaikevEijk

Fijn dat de functionaliteit nu ook beschikbaar is op de desktop.

 

Momenteel ga ik het nog niet beschikbaar stellen aan managers.

 

Ik denk dat dit afleid van het feit dat er ook in self services vervanging ingesteld moet worden. Dat je het voor de app, in de app nog apart moet instellen kan ik nog uitleggen, al wordt ook gelijk gevraagd waarom dit nog apart moet.

 

@Remco te Ronde  Wellicht kunnen jullie (voor zolang nodig is) een disclaimer plaatsen dat er ook in self service nog vervanging ingesteld moet worden? (in https://organization.youforce.com/ en de app)

 

Onze managers doen dit een paar keer per jaar, ik wil de kan op fouten zo klein mogelijk houden én voorkomen dat er een handleiding nodig is bij het instellen van vervanging.

door Remco te Ronde

Hoi  @MaaikevEijk ,

 

Bedankt voor je feedback. Inderdaad zolang we nog geen centrale vervanging (Youforce app & Self Service) hebben is het relevant om na te gaan hoe we managers kunnen informeren dat ze vervanging op 2 plekken moeten instellen.

 

Sowieso zijn we volop aan het analyseren wat de vervolgstappen zullen zijn rondom 'vervanging'. In de loop van oktober verwacht ik vergelijkbaar aan 'vervolgstappen verlof' te kunnen delen wat onze plannen zijn.

door Remco te Ronde

Hoi @MaaikevEijk ,

 

Inmiddels hebben we meer informatie gedeeld over 'Vervolgstappen vervanging'. Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid over onze ontwikkelingen.


Daarnaast gaan we ook jouw idee doorvoeren om tekstueel duidelijk te maken dat je op dit moment vervanging moet instellen voor de Youforce app functionaliteiten (ziekteverzuim & declaraties) en apart voor Self Service. Bedankt voor die feedback.

MaaikevEijk
CONTRIBUTOR **
door MaaikevEijk

Hoi @Remco te Ronde,

 

Goed om te horen! Ik ben benieuwd naar de uitwerking!

door Remco te Ronde

Hoi @MaaikevEijk ,

 

We hebben even moeten puzzelen. Want  het scherm in Youforce op een laptop/desktop is een stuk groter dan het gemiddelde smartphone scherm. Inmiddels hebben we op basis van jouw suggestie de tekst aangepast.

 

Op een laptop/desktop ziet een manager nu dit

RemcoteRonde_0-1669200752799.png

 

Op een kleiner scherm op een smartphone is de tekst iets korter. Daar ziet een manager dit

Screenshot_20221122-203307.jpg

 

Vanzelfsprekend als vervanging wel door gaat werken in Self Service zullen we de tekst weer aanpassen. Super bedankt voor je feedback.