Mijn Communities
Help

Gebruik van Mijn Youforce en processen uit de Youforce app (& desktop)

door Maarten VB

Recent was dit bericht te lezen op de HR Self Service community. Ook hier op de community van de Youforce app willen we graag jullie hierop attenderen.

 

Dat processen zoals ziek- & herstelmelden makkelijk te doen zijn via de Youforce app wist iedereen waarschijnlijk al. Sommige organisaties twijfelde echter om het in gebruik te nemen vanwege het feit dat er geen makkelijke en eenduidelijk manier was voor medewerkers & managers om deze processen te benaderen in combinatie met andere processen die nog wel in HR Self Service zitten (zoals in het geval van ziek- & herstelmeden bv de processen omtrent zwangerschapsverlof) op de desktop.

 

Wanneer je overgaat naar Mijn Youforce zijn wij van mening dat dit mooi opgelost is en je in staat bent om zowel processen van de Youforce app als van Self Service gezamelijk en op een eenvoudige manier aan te bieden.

 

Wil je aan de slag om bv Ziekteregistratie volledig over te zetten op het nieuwe proces in de Youforce app & Mijn Youforce volg dan deze stappen:

 

Aan de slag
Het vernieuwde proces kan in gebruik genomen worden via de Youforce app, waardoor dit proces ook via Mijn Youforce beschikbaar is.

 

Stap 1: Activeer de Youforce app. In dit artikel staat beschreven hoe je de app activeert. 

 

Stap 2: Richt het proces ziekteverzuim in in de Youforce app. In deze handleiding staat uitgelegd hoe je als beheerder het ziekteverzuimproces kunt inrichten en in gebruik nemen.

 

Stap 3: Communiceer intern dat het verzuimproces vernieuwd is.
Hiervoor kan je dit kennisbank artikel gebruiken: Hoe kan een leidinggevende een ziek- of herstelmelding invoeren?
Wil je ook de app promoten onder je collega’s? Vraag dan hier de poster Youforce app aan.

 

Stap 4: Geef de Self Service workflows voor ziek- en herstelmeldingen een einddatum.