Mijn Communities
Help

Probleem inloggen Flex Benefits met SSO voor medewerkers - update

door Toine1 (Bijgewerkt ‎01-11-2022 08:36 door Toine1 VISMA )
26-10 12:30u - Update issue inloggen Flex Benefits met SSO

Meerdere klanten hebben aangegeven dat het doorvoeren van onderstaande suggestie hun inlogprobleem heeft opgelost. Er is echter nog steeds een aantal klanten dat kampt met inlogproblemen in Youforce en Flex Benefits. Om deze problemen op te lossen, voeren we vanavond weer aanpassingen door op productie.

 
Let op! Flex Benefits zal derhalve vanavond vanaf 18:00u enige tijd niet beschikbaar zijn.
 
20-10 14:00u - Update issue inloggen Flex Benefits met SSO

Binnenkort gaan de URLs waarmee medewerkers en managers bij Youforce inloggen definitief veranderen. (Zie hiervoor ook: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Visma-Raet/Aankondiging-Youforce-inloggen-medewerker-Vervangen...).

 
Om problemen met inloggen in Flex Benefits te voorkomen, zal ook de URL die gebruikt wordt door uw organisatie voor SSO aangepast moeten worden naar de nieuwe standaard.
 
De URL voor SSO moet er dan als volgt uit gaan zien: https://portal.youforce.com/sso/<custom_name>/.

 

15-10 12:30u - Een korte update: we zijn nog steeds bezig met het oplossen van het probleem. Wordt vervolgd.

 

12-10 10:00u - We hebben gisteravond een poging gedaan om het probleem op te lossen. Tijdens het testen zijn er echter bevindingen gevonden. De hotfix is teruggedraaid.  Het probleem is dus nog niet opgelost.

Wij blijven werken aan een oplossing voor dit probleem.

 

11-10 15:30u - We hebben de oorzaak van het probleem gevonden. Afgelopen donderdag (6-10) hebben we in de avonduren een hotfix uitgevoerd. Een deel van de aanpassingen die we toen gedaan hebben, leiden helaas tot deze problemen met inloggen.

 

Wat nu? Vanavond draaien we in ieder geval de hotfix terug, zodat iedereen weer op de vertrouwde manier kan inloggen. En we blijven dus werken aan een structurele oplossing. Wordt vervolgd.

 

Let op! Flex Benefits zal derhalve vanavond vanaf 18:00u enige tijd niet beschikbaar zijn.

 

11-10 08:00u - Op dit moment kan er zich een probleem voordoen met inloggen in Flex Benefits bij organisaties die SSO gebruiken. Medewerkers kunnen gewoon inloggen in Youforce en komen op het Youforce Portaal, maar ná klikken op de tegel Flex Benefits worden ze onterecht geconfronteerd met een scherm waarin om een emailadres wordt gevraagd. We werken met de hoogste prioriteit aan een oplossing voor dit probleem.

25 Opmerkingen
Leo Vis1
CONTRIBUTOR ***
door Leo Vis1

Is het probleem opgelost? Wij kunnen weer succesvol de tegel Flex Benefits gebruiken en loggen SSO in op Youforce.

Toine1
VISMA
door Toine1

Fijn dat jullie weer normaal kunnen inloggen! We hebben het issue nog steeds in onderzoek.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Helaas bij ons (Gemeente Sittard-Geleen), is het nog niet opgelost.

Gr. Harold Reijnders

Toine1
VISMA
door Toine1

Bedankt voor het melden! Zie s.v.p. mijn update.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Toine1 .

Deze ochtend getest. Helaas heeft het terugdraaien van de hotfix bij ons niet geholpen.

 

HaroldReijnders_0-1665553391977.png

 

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Toine1 bij ons hetzelfde. Als ik vervolgens op mijn mailadres klik kom ik wel goed in Flex Benefits.

 

BartKok_0-1665558330026.png

 

Leo Vis1
CONTRIBUTOR ***
door Leo Vis1

@Toine1 Ook vandaag gaat het bij ons nog steeds goed.

Toine1
VISMA
door Toine1

Bedankt allen voor het meedenken en de updates! Helaas dus nog niet definitief opgelost; zie de laatste update. We blijven werken aan een oplossing. Excuses voor al het ongemak.

RKnol
CONTRIBUTOR **
door RKnol

Word er nog gewerkt aan dit probleem? het probleem bestaat bij ons nog steeds

Toine1
VISMA
door Toine1

Hallo allen, zie s.v.p. mijn laatste update.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Hallo 

@Toine1 

@Leo Vis1 

@Bart Kok - Gemeente Venlo 

 

Wij hebben vandaag onze URL voor SSO aangepast naar:

 

https://portal.youforce.com/sso/klantnaam/

 

Zie hiervoor community bericht rondom;

Aankondiging Youforce inloggen medewerker - Vervangen van youforce.raet.com naar portal.youforce.com



Nu werkt Flex wel zonder tussenscherm.

 

Gr. Harold

 

R Gorissen
CONTRIBUTOR **
door R Gorissen

@Toine1 : in de aankondiging Youforce inloggen medewerker vervangen van de URL wordt gesproken over de URL bij SSO, maar wij gebruiken SAML.  Hoe is de werkwijze dan?

Moet ICT naast de aangegeven machtigingen voor pop-ups en trusted sites dan ook nog iets doen in de SAML instellingen?

Of in het portaal bij Identity provider identificatie? 

Wij krijgen op dit moment nog een tussenscherm bij het inloggen in Flex Benefits.

 

Toine1
VISMA
door Toine1

@R Gorissen Mijn excuses, ik had niet meer gereageerd. Heeft de hotfix van gisteren geholpen voor jullie?

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Harold Reijnders klopt inderdaad. Via de nieuwe url: https://portal.youforce.com/SSO/klantnaam/ werkt het bij ons ook zonder tussenscherm.

R Gorissen
CONTRIBUTOR **
door R Gorissen

@Toine1, bij het inloggen als medewerker via de SAML/SSO komt bij ons nog altijd het tussenscherm. Helaas hier nog niet opgelost. Medewerkers kunnen op dit moment dus geen verzoeken indienen voor de maand november.

 

Ik ben zojuist bij ICT geweest en daar de volgende vervolgvraag gekregen. (zie ook onderstaande printscreens)

 

Vraag:  Dienen er na de aanpassing van portal.youforce.com t.b.v. SSO ook aanpassingen gemaakt te worden in de Azure App registratie?

 

RGorissen_0-1667209604560.png

 

RGorissen_1-1667209604576.png

 

 

Toine1
VISMA
door Toine1

@R Gorissen zie svp mijn mail.

BOCRGN
CONTRIBUTOR *
door BOCRGN

Goedemiddag, na het aanpassen van de URL voor SSO koppeling ervaren onze medewerkers nog steeds problemen met de tegel Flex Benefits. Is er iets bekend over dit issue met Flex Benefits voor medewerkers momenteel?

Toine1
VISMA
door Toine1

@BOCRGN Vervelend om te horen. Voor de zekerheid: de extensie SSO in de URL mag niet in kapitalen. In eerste instantie stond de URL voor SSO wel in kapitalen (waarvoor excuses). De juiste is dus: https://portal.youforce.com/sso/<custom_name>/.

 

Indien dit onverhoopt niet werkt, gaarne een ticket aanmaken in 4ME. 

Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***
door Tessa Tukker

@BOCRGN Bij ons hetzelfde probleem, medewerkers krijgen een blanco scherm. Dit komt door een pop-up blokkering, deze kunnen ze zelf aanpassen in de instelling van de browser. Ik heb gevraagd aan onze ICT afdeling om dit op een hoger niveau in te stellen. Ik weet nog niet of dat kan dat is nog in behandeling.

Toine1
VISMA
door Toine1

Bedankt voor het meedenken!

BOCRGN
CONTRIBUTOR *
door BOCRGN

@Toine1 De URL werkt prima, alleen de Flex Benefits tegel niet. Dit was al een issue voordat de URL aangepast werd en zou door het aanpassen van de URL het probleem verhelpen. Alleen is dat niet het geval...

Stefan Hoogendijk
CONTRIBUTOR **
door Stefan Hoogendijk

Ook bij ons nog steeds het probleem dat de medewerkers een apart inlogscherm krijgen als ze de tegel van Flex Benefits aanklikken.

Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***
door Inez Viallé

Het inloggen met SSO naar Youforce werkt via ons intranet gelukkig weer wel. Maar Flex Benefits opstarten lukt niet.

De medewerkers krijgen een wit scherm te zien.

Leo Vis1
CONTRIBUTOR ***
door Leo Vis1

@Inez Viallé Bij ons speelt dat ook. De oorzaak is een pop-up blokkering. Helemaal rechts achter de internetadres staat dan een rood kruisje en als je daar op klikt, krijg je een venster die dit bevestigd. Ook de mogelijkheid om eenmalig toestemming te geven om de blokkering op te heffen. Wij hebben onze ICT gevraagd om de URL van Flex Benefits op de whitelist te zetten van vertrouwde pagina's (blijkbaar is er onderhuids wat veranderd). Misschien is dit ook bij jullie het geval?

Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***
door Inez Viallé

@Leo Vis1  dank je wel voor de tip.  Ik ga er meteen achteraan.