Mijn Communities
Help

Update : Aanpassen inloggen vanaf 3 juni 2024

door rachidahaddou (Bijgewerkt ‎04-06-2024 15:03 door rachidahaddou VISMA )
Update 04-06-2024 15:00 uur

Op dit moment krijgen we veel vragen omtrent het inloggen met gebruikersnaam@onderwijsyouforce.com.
Let op, deze omzetting geldt niet voor alle klanten. Dit geldt alleen voor klanten die op dit moment actief zijn in HR Core Education. De omzetting vindt plaats voor alle gebruikers van die klant. De overige klanten kunnen op de oude manier blijven inloggen.
 
Onze excuses voor het ongemak!
 
Update: in verband met en aantal technische aanpassingen zal het inloggen vanaf vandaag 3 juni vanaf 17:00 uur ingaan.
 
 
Update: Let op!, klanten die gebruik maken van SSO hoeven deze aanpassing NIET te doen
 
 
 
Zoals eerder gecommuniceerd in de mailing april en de community, zijn we druk bezig met het uitfaseren van de HR Core Education per 01-01-2025.  Via deze weg willen we je op de hoogste stellen van een wijziging die impact heeft op het inloggen in Youforce.
Per 1 juni 2024 veranderd de URL & inlognaam om in het portaal Mijn Youforce te komen.
 
Lees er meer over op het community artikel
 
De volgende URL dient toegevoegd te worden en gaat de oude URL https://admin.youforce.com overnemen:
  • https://hrcoreedu.youforce.com 

    Voorbeeld nieuwe inlog: Oude inlog: gebruikersnaam@onyouforce.com

    Nieuwe inlog per 1-6-2024:  gebruikersnaam@onderwijsyouforce.com

    Mochten er vragen zijn dan kun je via mijn support een ticket indienen.

10 Opmerkingen
Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

Niet helemaal helder, @rachidahaddou.

Vanmorgen deed hrcoreedu.youforce.com het eerst niet. Dus weer via de alternatieve route binnengekomen. 

Intussen doet doet hrcoreedu.youforce.com het wel. Maar niet met @onderwijsyouforce.com. Voor mij telt het resultaat, nl. dat ik er binnenkom. Dus voor nu werkt het, maar niet helemaal conform jouw berichtgeving, volgens mij. 

door rachidahaddou

@Wim Boogaard , de berichtgeving is inmiddels aangepast, de wijziging zal vanaf vandaag na 17:00 uur plaatsvinden

Cristiane e Souza da Gama
CONTRIBUTOR **
door Cristiane e Souza da Gama

@rachidahaddou 

Naar aanleiding van een mailing van CSM afgelopen vrijdag, is het voor mij  nog steeds niet duidelijk voor welke doelgroep gaat wijzigen. In het mailtje van de Customer Succes Manager staat de volgende info: 

Beste relatie,

Ter aanvulling op het eerder verstuurde bericht:

Het geldt voor alle gebruikers die onyouforce gebruiken om in te loggen - dus admins. 

 

Wie zijn de 'admins'? 

 

 

 

TinekevdVeenPCBO
CONTRIBUTOR **
door TinekevdVeenPCBO

Inloggen met de nieuwe inlognaam lukt hier (nog) niet. Met de oude inlognaam @onyouforce.com lukt dit nog wel gewoon. Graag horen we wanneer de wijziging gaat plaatsvinden zodat wij hier intern over kunnen communiceren.

Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

@rachidahaddou, ik zal gefilterd reageren. Samenvattend: het wordt steeds makkelijker om verwachtingsvol uit te kijken naar het moment dat we niet meer met dit portaal moeten samenwerken. 

Het is ronduit waardeloos om op maandag via bovenstaande te vernemen dat alle gebruikers (lees: alle medewerkers van onze scholen, die niet via SSO inloggen) per heden moeten weten dat ze niet meer met @onyouforce.com maar met @onderwijsyouforce.com moeten inloggen. 

Een mail van onze Customer Succes Manager over deze wijziging hebben we al helemaal niet meer ontvangen. 

michielnieuwenhuijsen
CONTRIBUTOR **
door michielnieuwenhuijsen

@rachidahaddou wij kregen vrijdagmiddag nog het bericht dat "gebruikers die SSO gebruiken en Self Service (medewerkers) op dezelfde manier kunnen blijven inloggen als voorheen".

Bij ons is veruit de grootste groep gebruikers een Self Service gebruiker/medewerker, dus wij gingen er vanuit dat die gebruikers niks van die wijzigingen zouden merken. Echter krijgen wij sinds vanmorgen van diverse klanten het bericht dat het inloggen met de oude gebruikersnaam niet meer lukt, en een steekproef bij gebruikersbeheer laat ook zien dat alle gebruikers nu naar gebruikersnaam@onderwijsyouforce.com zijn overgezet.

Zijn nu alle gebruikers overgezet naar de nieuwe gebruikersnaam?

Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

Je bewering klopt volgens mij @michielnieuwenhuijsen. Graag zou ik (en jij waarschijnlijk ook) van @rachidahaddou bevestiging willen krijgen. En tevens of dit de verwachting van Visma zelf ook was, of dat dit ook verrassing voor henzelf was? 

door rachidahaddou

@Cristiane e Souza da Gama , het geldt voor alle gebruikers, en alleen klanten die actief zijn in HRCore education

Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

@rachidahaddou, je verwoordt het op een bijzondere manier. VGS is klant van jullie en als administratiekantoor gebruiken wij uiteraard HRCore Education. Onze klanten hangen onder ons klantnummer, dus zijn vervolgens alle medewerkers van onze klanten ook verplicht om met de nieuwe uitgangsnaam in te loggen. 

Nu ja, intussen is het gepasseerd. Onze klanten zijn ingelicht, maar wederom geen reclame in het land voor Youforce. 

Cristiane e Souza da Gama
CONTRIBUTOR **
door Cristiane e Souza da Gama

@rachidahaddou 

We hebben goed begrepen dat het om HRcore-gebruikers gaat, maar mijn vraag ging niet hierover.

Helaas geen respons vanuit Visma Peple gehad en we hebben zelf moet uitzoeken.  Een tip ... intern overleg bij Visma hoe jullie tijdig en tijdens veranderingen de Youforce gebruikers beter op de hoogte kunnen instellen waar we bij problemen tegen lopen. Daar is de community voor (dacht ik)