Mijn Communities
Help

Feedback door middel van de CES

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎04-05-2023 16:25 door Sabine Koelewijn VISMA )

We willen onze software steeds verder ontwikkelen in samenwerking met klanten. Dit doen we door middel van klantfeedback groepen, de ideeën portal en dit vragen we ook uit via de CES in Mijn Youforce en Autorisatiebeheer. In Mijn Youforce wordt de CES al enige tijd gebruikt en vanaf nu is dit ook binnen Autorisatiebeheer toegevoegd. 

 

Customer Effort Score

CES staat voor de Customer Effort Score en we vragen deze uit om te weten of de oplossing ook daadwerkelijk het leven van gebruikers makkelijker maakt. De vraag komt naar voren nadat je een specifieke actie uitvoert, bijvoorbeeld zoeken in de zoekbalk of een autorisatie toevoegen. Na de uitgevoerde actie wordt bij 30% van de gebruikers om feedback gevraagd. Je kan een cijfer geven van 1 tot 7, waar 7 aangeeft dat het heel makkelijk is en 1 aangeeft dat het helemaal niet gemakkelijk is. We zullen je eens in de 180 dagen vragen om feedback te geven. 

 

Feedback geven

Deze cijfers geven ons inzicht in of onze oplossing ook daadwerkelijk het leven van onze gebruikers makkelijker maakt. Naast de score, heb je ook de mogelijkheid om een opmerking toe te voegen. Het zou ons enorm helpen als jullie ook een toelichting geven waarom iets gemakkelijk was of niet. Op basis van deze informatie kunnen wij nog beter bepalen hoe we Mijn Youforce en Autorisatiebeheer verder kunnen verbeteren. 

 

CES Mijn Youforce

Binnen Mijn Youforce is de CES vraag op dit moment gericht op de zoekbalk. Zodra je gezocht hebt, zal de vraag kunnen opkomen. Aangezien Mijn Youforce de plaats is waar je gaat navigeren naar het juiste proces vragen we daarom onderstaande vraag uit:

SabineKoelewijn_3-1683034997694.png

 

CES Autorisatiebeheer

De belangrijkste actie binnen Autorisatiebeheer is het toevoegen van autorisaties. Daarom hebben we voor nu gekozen om de CES uit te vragen na het toevoegen van een nieuwe autorisatie. We willen dit proces voor jullie zo makkelijk mogelijk maken en daarom ontvangen we graag jullie input! Zodra we voldoende feedback hebben ontvangen, zullen we de CES vraag verplaatsen naar een ander proces binnen Autorisatiebeheer om ook het volgende proces weer optimaal te kunnen aansluiten op jullie gebruik. 

SabineKoelewijn_4-1683035061929.png

Jouw actie

De CES staat al geactiveerd in jullie omgeving, dus jullie kunnen hier gelijk mee aan de slag!