Mijn Communities
Help

Herinnering overgang naar van Ping ID naar Visma Connect

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎18-09-2024 16:59 door Sabine Koelewijn VISMA )

Zoals eerder gecommuniceerd gaan we 18 september vanaf 18:00 uur onze authenticatie-omgeving van PingID overzetten naar Visma Connect. 

 

De omzetting heeft alleen impact op de onyouforce accounts (dus de gebruikers die inloggen met @onyouforce.com en niet met het zakelijke e-mailadres/Single Sign On). Vanaf Q4 2024 vragen we je om eenmalig een wijziging door te voeren in de Single Sign On configuratie. De klanten die dit betreft worden door hun Customer Success Manager actief benaderd.

 

Waarom deze overstap?

Met deze wijziging is er technisch veel meer mogelijk, waardoor wij een aantal nieuwe functionaliteiten aan kunnen bieden. 

 

Wat zijn jouw voordelen?

  • Als klant kan je straks zelf je Single Sign On configuratie beheren en ben je daarin niet meer afhankelijk van Visma | Raet.
  • Meer keuzevrijheid voor de authenticatieapps: gebruikers kunnen zelf kiezen welke app zij gebruiken.
  • Met de overstap naar Visma Connect kun je jouw onyouforce account gebruiken als gebruikersnaam voor bijvoorbeeld Mijn Visma Raet en Visma Home. 
  • Met Visma Connect kunnen we het proces voor de account activatie vereenvoudigen.
  • Voor jou als beheerder: met Visma Connect is het voor jou mogelijk om accounts te verwijderen
  • Met Visma Connect krijgen gebruikers een backupcode voor wanneer zij bijvoorbeeld hun telefoon kwijt zijn. Als beheerder hoef je dus geen bypass meer aan te zetten of apparaten te ontkoppelen.

Wat betekent dit voor jouw organisatie?

De overgang zal grotendeels aan onze kant liggen. De impact voor jouw organisatie is afhankelijk van de manier waarop er momenteel wordt ingelogd:

 

Gebruiker logt in met onyouforce account

Informeer de gebruikers over de wijziging. Daarvoor kun je de volgende handleidingen en FAQ gebruiken:

 

Gebruiker logt in met Single Sign On

  • Gebruikers merken geen verschil
  • ICT afdeling moet SSO configuren op de configuratiepagina van Visma Connect. Deze wijziging zal in  2024-Q4/2025-Q1 doorgevoerd moeten worden.

Voor vragen kun je contact opnemen met jouw Customer Success Manager of reageren op dit artikel.  

12 Opmerkingen
Ellen van der Breggen
CONTRIBUTOR *
door Ellen van der Breggen (Bijgewerkt ‎04-09-2024 13:21 door Ellen van der Breggen )

@Sabine Koelewijn   Om verrassingen te voorkomen, voor @onderwijsyouforce.com gebruikers verandert er dus niets?

Kan Visma Raet dit bevestigen? Alvast dank.

door Sabine Koelewijn

@Ellen van der Breggen, dat klopt. Dit heeft alleen impact op de onyouforce accounts en dus niet op onderwijsyouforce.com.

IngeZie
CONTRIBUTOR ***
door IngeZie

@Sabine Koelewijn zou je mij de handleidingen s.v.p. in Word toe kunnen sturen. 

 

door Sabine Koelewijn

@IngeZie, ik heb de handleiding voor nieuwe gebruikers in word op de community geplaatst. De handleidingen zonder bijlage, heb ik niet in word omdat ik deze rechtstreeks als artikel heb geplaatst. 

door Sabine Koelewijn

De handleidingen en videos staan online. 

 

Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***
door Marjan Arends Elker

Goedemiddag

 

@Sabine Koelewijn Ik ben zzp-er en werk bij meerdere werkgevers. Kan ik straks met meerdere youforce accounts inloggen?

Bij Ping ID kan ik makkelijk een account toevoegen, kan dit nog steeds

 

Dit geldt ook voor mensen met meerdere werkgevers

Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***
door Marjan Arends Elker

@Sabine Koelewijn 

 

Klopt het dat de barcode naar de app voor android gebruikers nog niet in het document staat, hij lijkt alleen te werken voor Apple

door Sabine Koelewijn

Hoi @Marjan Arends Elker

Jazeker dit kan nog steeds. Ook in de Visma Authenticatie app kan je eenvoudig meerdere accounts toevoegen. Door de push notificatie hoef je niet na te denken met welke klantomgeving je inlogt en hoef je alleen maar op accepteren te klikken. 

 

En de barcode zou zowel voor Apple als voor Android moeten werken. Ik kon hem zelf namelijk wel met mijn Samsung openen, maar je kunt ook de app vinden door te zoeken op Visma Authenticator.

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR ***
door Theo Vermeulen - Amarant

als ik een YF account aanmaak ( professional ), zonder de welkom mail te verzenden, dan stuurt YF deze welkomst mail dus wel ! Een beetje onhandig , wij maken vaak professional accounts voor nieuwe medewerkers, regelen de hele autorisatie in en vervolgen s pas op de 1e werkdag sturen we de aanmeld mail. Op deze manier kan dat niet meer , en moeten wij onze hele proces  wijzigen om ervoor te zorgen dat nieuwe medewerkers te vroeg hun autorisaties krijgen ( beheersmatig is dit niet werkbaar )

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Theo Vermeulen - Amarant

Zou je kunnen controleren hoe jullie dit ingericht hebben in Configuratie Youforce? Hier kan je namelijk instellen wanneer accounts aangemaakt worden. Als deze op altijd of alleen voor gebruikers zonder external identity staat, dan verklaard dat waarom de mail al gelijk verstuurd wordt. In jouw werkwijze zou ik voorstellen om deze op nooit te zetten. 

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR ***
door Theo Vermeulen - Amarant

@Sabine Koelewijn 

Deze staat bij ons op altijd.

Als ik deze uit zet, creeer ik dan niet een probleem, dat niemand meer automatisch een account krijgt ? ( dus professional & normale gebruikers )?

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Theo Vermeulen - Amarant

Je hebt gelijk. Je moet deze niet uitzetten. We gaan dit verder onderzoeken.