Mijn Communities
Help

Mogelijk problemen met inloggen met 2FA voor Android telefoons

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎05-04-2023 08:53 door Sabine Koelewijn VISMA )

Inmiddels bericht gekregen dat dit is opgelost. 

 

PingID, de applicatie die wij gebruiken voor de twee factor authenticatie, meldt dat mogelijk problemen ondervonden kunnen worden met inloggen. Android heeft op dit moment een storing waardoor gebruikers met een Android telefoon geen of minder push notificaties ontvangen.

 

Wat is de impact?

In plaats van de melding op je Android telefoon, krijg je (mogelijk) dit scherm te zien:

sabinekoelewijn_0-1680620601492.png

 

Als je de PingID app opent kun je de code die in de app staat invullen in dit scherm. Daarna ben je ingelogd.  

 

sabinekoelewijn_1-1680620601471.png

 

Wat gaan we doen?

Aangezien het een storing bij Android is, zal Google dit verder analyseren en zo snel mogelijk oplossen. 

 

Jouw actie

  • Informeer jouw gebruikers van de storing en de mogelijk aangepaste manier van inloggen. 
4 Opmerkingen
Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

Ik kan helemaal niet meer inloggen in Youforce als professional met 2FA. Krijg de volgende melding al de hele middag.

SylviavanHorick_0-1680703261134.png

 

door Sabine Koelewijn

@Sylvia van Horick Dat is vervelend, maar lijkt niet om hetzelfde te gaan als dit artikel. Lukt het inmiddels met inloggen?

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

@Sabine Koelewijn Ik heb mezelf ontkoppeld en opnieuw gekoppeld. Daarna deed hij het weer (duurde wel heel lang voordat ik bevestiging kreeg).

door Sabine Koelewijn

@Sylvia van Horick Fijn dat het nu in ieder geval weer werkt.