om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Vanaf 10 juni gaat de nieuwe functionaliteit 'zoeken met behulp van AI' live in Mijn Youforce! Deze verbetering maakt het zoeken makkelijker en relevanter.
Waarom gaan we gebruik maken van AI?
Veel gebruikers hebben ons de feedback gegeven dat ze vaak geen of geen relevante resultaten ontvangen. Daarnaast kregen we ook vaak de volgende reactie: 'als je weet wat de naam is van het proces, dan kan je het snel vinden. Als je dit niet precies weet dan krijg je geen resultaat'.
De vorige zoekfunctie kon alleen resultaten tonen als het zoekwoord geheel of voor een deel overeen kwam met de naam of de zoekwoorden van het proces. Door AI toe te voegen verandert dat: de nieuwe zoekbalk begrijpt ook de betekenis van je zoekopdracht en toont ook relevante resultaten als je net andere woorden gebruikt.
Voorbeeld: Wanneer je nu zal zoeken op 'vervoersmiddel', krijg je bijvoorbeeld het resultaat 'fiets' (het proces voor de fietsregeling).
Wat verandert er nog meer?
Naar aanleiding van dit idee, hebben we nog meer verbeterd. Naast dat je meer relevante resultaten krijgt, worden ook resultaten van de andere tabbladen (persoonlijk, HR voor anderen en beheer) getoond. Ben je vergeten om te switchen? Geen probleem meer want vanaf 10 juni krijg je de relevante resultaten terug uit alle tabbladen.
Goede data = betere resultaten
Hoewel zoeken met behulp van AI al vanaf 10 juni goed werkt, geldt: hoe duidelijker je workflows benoemd zijn en voorzien van toelichting, hoe beter de zoekresultaten. En dat hoeft niet in één keer — je kunt dit ook gewoon stapsgewijs oppakken tijdens je werk.
In dit artikel heb ik verder uitleg en voorbeelden gegeven voor het verbeteren van de toelichtingen van jouw workflows:
- Zoeken met behulp van AI – Optimaliseer nu je workflows
Mocht je wat meer informatie willen over het gebruik van AI in Mijn Youforce, dan verwijs ik je graag naar het bestand in de bijlage.
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.