Mijn Communities
Help

Functionele release 28-03-2025

door Christiaan Sluis (Bijgewerkt ‎28-03-2025 14:54 door Christiaan Sluis VISMA )

Update 28-03-2025 15:00

Helaas zagen wij in onze monitoring problemen ontstaan en hebben wij de release teruggedraaid. Onze excuses voor het ongemak. Wij zullen laten weten wanneer wij onderstaande aanpassingen opnieuw zullen doorvoeren.

Origineel bericht

Vanmiddag tussen 12:00 en 13:00 uur zullen wij een release uitvoeren. Gedurende de release zal er een periode van ongeveer enkele minuten zijn waarin u lichte vertraging in laadtijden kan ervaren.

Met deze release voeren wij twee aanpassingen door:

• Gedaan en Archief vanuit Mijn Youforce gaat weer goed werken bij meerdere dienstverbanden. Op dit moment komt de medewerker uit in een systeemfout omdat de dienstverbandselectie wordt overgeslagen.
  • Wij veranderen de manier waarop ons systeem een taak start in de mailserver. Nu wacht de gebruiker eigenlijk terwijl die taak of het genereren van het document is afgerond. Als er dan technische problemen zijn, merkt de gebruiker dit in het proces. Door het systeem een achtergrondtaak aan te laten maken, wordt de gebruiker hier niet meer mee geconfronteerd. De mailtaak draait dan op de achtergrond, terwijl de gebruiker door kan met zijn/haar taken.
    • NB: Configuratie en instellingen blijven verder gelijk, inclusief onze herkansingsprocedures als de mailserver tijdelijk niet beschikbaar is.
5 Opmerkingen
Lonneke van der Aar
CHAMPION ***
door Lonneke van der Aar

Hoi @Christiaan Sluis,

Kan het zijn dat door deze release die is teruggedraaid er toch taken van HRSS blijven hangen in de Inbox van Mijn Youforce?

Ik zie nu in ieder geval een 3-tal taken die al zijn verwerkt in HRSS, maar toch nog zichtbaar zijn in de Inbox als te doen.

Groetjes,

Lonneke

door Christiaan Sluis

Hoi @Lonneke van der Aar,

Ik sluit niet uit  dat dit tijdelijk is ontstaan. Als het goed is zijn daarna deze taken alsnog ook ingelopen en staan ze niet meer in de Inbox. 

Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret Kennemerhart

Goedemorgen @Christiaan Sluis,

Is het inmiddels wanneer deze release wel doorgaat? Wij hebben een aantal medewerkers waarbij Gedaan niet werkt omdat ze meerdere dienstverbanden hebben.

groet Jeroen

Lonneke van der Aar
CHAMPION ***
door Lonneke van der Aar

Hoi @Christiaan Sluis,

De taken staan inderdaad niet meer in de inbox.

Groetjes,

Lonneke

door Christiaan Sluis

@Jeroen Coret Kennemerhart dit gaan we vanmiddag releasen. We hebben daarbij de release gesplitst voor meer controle.