Mijn Communities
Help

Release 22-01-2024

door Christiaan Sluis

Vandaag is een release uitgevoerd die vanavond effect zal hebben op de berekening van de rechten voor de dynamische links voor Mijn Youforce.

 

Zoals jullie weten¹ leveren wij als Self Service per actieve workflow zowel de workflow links als de rechten hiervoor aan. Dit wordt binnen Mijn Youforce vergeleken waardoor alleen de geautoriseerde gebruikers de geconfigureerde links kunnen zien. Deze link bestaat uit de workflowactiviteit en de gebruikersrol (ess/mss/pro). Door deze links te klikken start je een nieuwe workflow vanuit de juiste rol.

 

Het kon voorkomen dat je bij HR voor Anderen, bestaande uit managers én HR-professionals, een link klikte waarmee je in Self Service uitkwam in plaats van je proces. Dit had te maken met de gebruiker die mogelijk voor de link als 'pro' zag, omdat de (eind)gebruiker niet het 'Persoonsnummer manager' gevuld had staan. Hoewel ongebruikelijk, is ook niet zeldzaam. Bij het binnenkomen van Self Service was dan een conflict tussen de meegegeven 'pro' rol en de binnen de applicatie herkende 'mss' rol. Deze logica hebben wij nu aangepast zodat dit 1op1 gelijk loopt en je meteen in het juiste proces komt.

 

Tevens hebben wij een verbetering doorgevoerd waardoor in enkele situaties managers (of andere rolgestuurde mss) niet meer links zien waarvoor hun toegang is verlopen op basis van een einddatum in de rol. Zij konden het proces al niet meer starten omdat binnen Self Service een extra controle plaatsvind, maar nu worden de links ook weggehaald zoals verwacht.

 

¹Weet je dit nog niet, dan kan het zijn dat je deze algemene update hebt gemist