Mijn Communities
Help

Stel nu in Visma eAccounting Pro prijslijsten in!

door Arnold Westra (Bijgewerkt ‎03-11-2022 11:26 door Arnold Westra VISMA )

Maak in een handomdraai prijslijsten aan!

Zo kan je in Visma eAccounting Pro een prijslijst aanmaken voor specifieke debiteuren als jullie een prijsafspraak hebben, of bijvoorbeeld om (kortings)acties te organiseren.

Daarnaast kan je de prijslijst ook aanmaken in een andere valuta.

 

Om beter te kunnen onderscheiden waarop de prijslijst moet worden aangemaakt kan je gebruikmaken van de artikel-labels.

 

Verkooprijslijsten.jpg

 

Je kan ook op artikelniveau een andere prijs invoeren voor een specifiek artikel indien je dat wenst. Dit zal weer automatisch overgenomen worden op de (nieuwe) prijslijst.

 

PrijslijstArtikelWijzigen.jpg

 

Het enige wat je dan nog hoeft te doen is het toekennen van de prijslijst aan de juiste debiteur.

 

VerkooprijslijstenToekennenAanDebiteur.jpg

 

Dit kan je per debiteur doen maar ook collectief met de onlangs uitgebrachte functionaliteit waarmee je meerdere debiteuren tegelijk kan verwerken.

 

VerkooprijslijstenCollectiefToekennenAanDebiteur.jpg

 

Nadat de prijslijsten zijn toegekend, rest alleen nog het factureren.

 

Voor het verhogen of verlagen van de prijzen hebben we een handige tool toegevoegd waarmee je  deze kan herberekenen.

 

ActiesPrijslijsten.jpg

 

Hiermee neemt het programma je stap voor stap mee om de prijzen met een bedrag of percentage te verhogen of te verlagen waarbij je ook kan aangegeven of de bedragen moeten worden afgerond.

 

ActieHerberekenPrijslijsten.jpgResultaatActieHerberekenPrijslijsten.jpg

 

 

 

5 Opmerkingen
Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

Mooi Arnold!

 

Komt er ook nog een mogelijkheid om een prijwijzijging per artikel/prijslijst op een datum in de toekomst in te laten gaan? Dan kun je op ieder moment de voorbereidingen treffen. 

door Arnold Westra

Hallo Sander!

 

Vooralsnog zijn daar geen plannen voor maar we zien zeker de meerwaarde van een dergelijke instelling dus mogelijk dat we dit in de toekomst aanvullend kunnen toevoegen.

 

Nina Kouvelt
CONTRIBUTOR **
door Nina Kouvelt

Wanneer komt er een mogelijkheid om per debiteur, per artikel kortingen vast te zetten? Nu moet ik veel verschillende prijslijsten maken en de korting is dan niet op de factuur te zien ( in procenten). De klant ziet alleen het bedrag. 

door Arnold Westra

Hallo @Nina Kouvelt, we werken op dit moment aan een functionaliteit waarmee kortingsovereenkomsten kunnen worden gemaakt.
Hiermee kan, zoals je aangeeft,  per debiteur op artikelniveau korting worden toegekend. Deze korting is dan vervolgens zichtbaar op de factuur. 
Wanneer we dit gaan vrijgeven kan ik nog niet met 100% zekerheid zeggen aangezien we het nog aan het doortesten zijn. 

Ik breng je op de hoogte als de functionaliteit live is.

door Arnold Westra

Hallo @Nina Kouvelt, sinds vandaag is het mogelijk om kortingsovereenkomsten te maken.

Zie het communitybericht hierover voor meer informatie.